نخستین نمایشگاه گالری‌های جهان با حضور کشورهای مختلف از فردا به مدت پنج روز در باغ‌موزه قصر برپا می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندان نامی جهان نظیر پابلو پیکاسو، سالوادور دالی و خوان میرو، به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۸
پیکاسو، دالی و میرو در زندان قصر

به گزارش جام‌جم، باغ‌موزه قصر بعد از برگزاری چند برنامه ملی، از فردا میزبان یک رویداد بین‌المللی است. در این رویداد قرار است گالری‌های مختلف دنیا آثار هنری خود را به نمایش و فروش بگذارند.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی نگارخانه‌های جهان با حضور گالری‌هایی از کشورهای روسیه، اتریش، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و ترکیه برگزار خواهد شد.

محمدرضا سعیدی، مدیر باغ‌موزه قصر درباره اهداف برگزاری این رویداد هنری به خبرنگار ما گفت: هدف ما به عنوان میزبان نمایشگاه، برگزاری مراسمی در سطح بین‌المللی است. زمانی که من چند ماه قبل به عنوان مدیر باغ‌موزه فعالیت خود را آغاز کردم، متوجه شدم شأن این مرکز بیش از برنامه‌های منطقه‌ای است. بنابراین برگزاری برنامه‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی را در دستور کار قرار دادیم که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نگارخانه‌های جهان یکی از برنامه‌های بین‌المللی ما محسوب می‌شود.

او با اشاره به تلاش شش‌ماهه برای برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: ما در این راه با برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها و مشکلات داخلی مواجه بودیم. ولی هم اکنون آماده برگزاری نمایشگاه از فردا هستیم و آثار یکی‌یکی از گمرک ترخیص می‌شود.

مدیر باغ‌موزه قصر درباره برگزارکنندگان این رویداد هنری بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری موسسه نسل آفتاب و آرت کالکت همراه با پشتیبانی چند حامی مالی داخلی و خارجی برگزار می‌شود. ضمن این‌که خانم جکی ماووس برکر از اتریش نیز برای برپایی این نمایشگاه تلاش زیادی انجام داده‌اند.

سعیدی درباره آثار هنرمندان سرشناس در این نمایشگاه گفت: در این رویداد یک اثر از پابلو پیکاسو، یک اثر از خوان میرو و دو مجسمه از سالوادور دالی به نمایش گذاشته می‌شود.

بخشی از نمایشگاه نیز به نمایش و فروش آثار هنرمندان ایرانی اختصاص یافته است. از اهداف این بخش می‌توان به ایجاد یک مقایسه فرهنگی و تکنیکی در نوع آثار خلق شده از سوی هنرمندان ایرانی و دیگر هنرمندان جهان و امکان برقراری ارتباط مستقیم بین هنرمندان ایرانی و گالری‌های خارجی بدون حضور واسطه‌های هنری اشاره کرد.

به گفته روابط عمومی نمایشگاه، آیدین آغداشلو، نصرت‌الله مسلمیان، محمدابراهیم جعفری، منوچهر معتبر، پویا آریانپور، بهزاد شیشه‌گران، احمد نصر، یعقوب عمامه‌پیچ، بهروز دارش، نیما پتگر، ناصر آراسته، صادق تبریزی، شهریار احمدی، آزاده رزاق‌دوست، علی ندایی، کیانوش غریب‌پور، محمد فراهانی، محمود زنگنه، ناصر پلنگی، همایون سلیمی، یوسف عبدی‌نژاد، حسین نوروزی، حسین ماهر و مهدی حسینی از هنرمندان ایرانی حاضر درنمایشگاه هستند.

قرار است بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه برای حمایت از بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر در نظر گرفته شود.صبح امروز نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی نگارخانه‌های جهان در باغ‌موزه قصر برپا خواهد شد و در آن تعداد دقیق آثار و هنرمندان کشورهای مختلف اعلام می‌شود.

افتتاحیه این نمایشگاه فردا ساعت 16 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا هشتم تیر می‌توانند از ساعت 9 تا 20 به باغ‌موزه قصر (زندان قصر پیشین) مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها