تابلو 2.8 میلیون دلاری پیکاسو در کنار آثاری از خوان میرو، سالوادور دالی و آثاری از هنرمندان ایرانی در باغ موزه قصر به نمایش درآمد.
کد خبر: ۶۸۹۰۴۴
نمایش تابلوی 2.8 میلیون دلاری پیکاسو در تهران

به گزارش مهر، در یک رویداد تازه باغ موزه قصر میزبان نخستین نمایشگاه نگارخانه های جهان در ایران شده است.

اهمیت این رویداد، به نمایش درآمدن تابلوهای اصل از هنرمندان بزرگ جهان از جمله پابلو پیکاسو، خوان میرو و سالوادور دالی است که از پیکاسو یک تابلو 2/8 میلیون دلاری به نمایش درآمده است. از خوان میرو نیز 2 تابلو نقاشی و از سالوادور دالی هم 2 مجسمه کوچک که از جمله نسخه های 12 به بعد اصل آثار این هنرمند است، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

این آثار به همراه آثار دیگری از هنرمندان جهان از سوی 24 گالری خارجی به ایران آورده شده‌اند تا در کنار آثاری از هنرمندان ایرانی نظیر جلال شباهنگی، رضا کیانیان، حمید پازوکی، احمد وکیلی، بیتا وکیلی، فریده لاشایی، سالار احمدیان و علی شیرازی به نمایش درآیند. در مجموع 293 اثر از هنرمندان خارجی و ایرانی در این نمایشگاه روی دیوار باغ موزه قصر رفته است.

این نمایشگاه که نخستین تجربه ایران در ارائه آثار اصل هنرمندان بزرگ دنیاست، به مدت 4 روز تا 8 تیرماه پذیرای علاقه مندان است.

به گفته مدیر اجرایی این نمایشگاه، بیمه این آثار گران قیمت و حمل و نقل آنها به ایران با مشکلات بسیاری همراه بوده که این مسائل از سوی طرف های خارجی و بر اساس تعهدی که در برگزاری این نمایشگاه داشته اند، انجام شده است.

گرانترین اثر این نمایشگاه تابلو پابلو پیکاسو است که در صورت داشتن خریدار به فروش خواهد رسید.

نمایشگاه نخستین گردهمایی نگارخانه های جهان تا 8 تیرماه در باغ موزه زندان قصر برپاست اما تا 13 تیرماه امکان بازدید و خرید آثار وجود دارد.

در برپایی این نمایشگاه به گفته مسئولان، تمام نهادها و سازمان های امنیتی نظیر کلانتری ها، یگان ویژه و وزارت اطلاعات در برقراری امنیت مورد نیاز در این نمایشگاه دخالت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها