مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال جیره‌بندی آب در شش شهر کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۷۵۹۳
احتمال جیره‌بندی آب در 6 شهر کهگیلویه و بویراحمد

علی لدنی‌نژاد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در صورتی که شش شهر یاسوج، دهدشت، مادوان، لیکک، سوق و چیتاب در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند احتمال جیره‌بندی آب در این شهرها وجود دارد اما تلاش ما این است که به آن مرحله نرسیم.

وی اظهار کرد: این شش شهر استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون با تنش آبی مواجه هستند و در صورتی که مردم این شهرها در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند وضعیت آنها بحرانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رودخانه بشار و مادوان در حاشیه شهر یاسوج و مادوان وجود دارند اما به دلیل نداشتن تصویه خانه آب در حال حاضر نمی‌توانیم از آب این دو رودخانه برای شرب مردم این دو شهر استفاده کنیم.

لدنی‌نژاد تصریح کرد: 90 درصد آب مصرفی شهر یاسوج از طریق منابع زیرزمینی و چاه تامین می‌شود در بلند مدت با افت فشار آب چاه‌های استان مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: آب به کالای استراتژیک و حساس تبدیل شده و در سال‌های آینده با افزایش جمعیت و مصرف وضعیت آب مشکل‌ساز خواهد شد.

استفاده 40 درصد مشترکان برخی از شهرهای استان از انشعاب غیرمجاز

وی با بیان این مطلب که انشعابات غیرمجاز در دو شهر یاسوج و مادوان مساله ساز است، اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا 40 درصد مشترکان آنها از انشعابات غیرمجاز و شیر پشت کنتور استفاده می‌کنند که باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود چراکه انشعابات غیرمجاز در مصرف بی‌رویه آب و کم‌آبی تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شست و شوی حیاط خانه، خیابان، کوچه، خودرو، قالی و آبیاری باغات و باغچه‌ها در کم آب تاثیرگذار است بنابراین از مردم استان تقاضای همکاری برای صرفه‌جویی در مصرف آب دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها