داوطلبان ساعت 14 امروز مراجعه کنند

سیستم توزیع کارت سایت سنجش غیر فعال است

کارت شرکت در آزمون کنکور سراسری از فردا یک‌شنبه روی سایت سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۸۶۴۹۹
توزیع کارت کنکور سال ۹۳ از فردا آغاز می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و گو با تسنیم با اشاره به توزیع کارت کنکور سال 1393 اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون کنکور سراسری همه داوطلبان گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم‌ تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون مذکور از فردا یک‌شنبه اول تیر ماه تا چهارم تیرماه در سایت سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان برای مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون باید به این سایت مراجعه کنند.

وی گفت: همه داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت اینترنتی سازمان مراجعه کرده و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (12رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت‌نام (16رقمی)، نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی برحسب مورد برای دریافت پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: هر داوطلب پس از دریافت پرینت کارت باید اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون را مطابق مندرجات اطلاعیه این سازمان که در تاریخ 26 خرداد روی سایت سنجش آموزش کشور قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش نیز منتشر شده است و همچنین در نشریه پیک سنجش پس‌فردا دوشنبه دوم تیر ماه نیزمنتشر می‌شود به اطلاعات مندرج توجه کند.

انتشار فهرست رشته‌‌های شرایط خاص از فردا

توکلی گفت: فهرست رشته‌های دارای شرایط خاص که به‌شکل متمرکز دانشجو می‌پذیرند به طور جداگانه از فردا یکشنبه اول تیرماه 93 بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد، تا داوطلبان این گونه رشته‌‌ها در صورت واجد شرایط و علاقه‌مند بودن بر اساس ضوابط مربوط تا پایان روز سه شنبه 10 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محل‌های گروه و رشته محل مربوط که گزینش آنها به روش متمرکز و شرایط خاص صورت می‌گیرد اقدام و در فرم مربوطه مشخص کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعلام علاقه‌مندی به انتخاب ‌رشته دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی نشده‌اند می‌توانند با پرداخت 58 هزار ریال به صورت الکترونیکی و کارتهای عضو شتاب از طریق سازمان سنجش نسبت به علامت گذاری بند مذکور از فردا تا هفتم 93 اقدام کنند.

توکلی اضافه کرد: آن دسته از داوطلبان که موفق به اعلام علاقه‌مندی به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار آن را به همراه داشته باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش اموزش کشور گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود مندرجات راهنمای کارت شرکت در آزمون سراسری سال 93 که به همراه کارت بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و قابل مشاهد ه و پرینت است و کلیاتی درباره برگزاری آزمون نحوه پاسخگویی به سوالات، تعداد سوالات، دفترچه سوالات مدت آزمون و جزییات دیگر درج شده است،مطالعه کنند.

توکلی گفت: هر داوطلب برای شرکت در آزمون علاه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌ و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن نیز به همراه خود داشته باشد.

وی در پایان گفت: هر داوطلب ضرورت دارد با توجه به گروه آزمایشی انتخابی و شماره داوطلبی که در بالای کارت شرکت در آزمون هم به عدد و هم با حروف درج شده است و همچنین آدرس محل برگزاری آزمون خود که در ذیل کارت شرکت در آزمون خود درج شده است مشاهده کند، به داوطلبان شهرستان‌های بزرگ مانند مشهد، تهران، اصفهان و شیراز توصیه می‌شود محل برگزاری آزمون را یک روز قبل از آزمون حوزه امتحانی خود شناسایی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها