یادداشت نفر سوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

چطور ممکن است آمریکا از کاشتن تخم نفرت در میان مردم ایران سود ببرد؟

شورای روابط خارجی اروپا به عنوان مرکز پژوهشی اتحادیه اروپا در جدیدترین گزارش خود در مورد ایران به دولت‌های اروپایی توصیه کرده که از فرصت ایجاد شده در توافق هسته‌ای ژنو استفاده کنند و با پیشقدم شدن برای لغو تحریم‌ها علیه ایران منتظر آمریکایی‌ها نمانند. به گزارش الف، در این گزارش با اشاره به انجام دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای تاکید شده است، اگر به هر دلیلی از جمله موانع ایجاد شده از سوی کنگره برای دولت آمریکا، واشنگتن موفق به حل اختلافات خود با ایران نشود، اتحادیه اروپا باید بدون توجه به آمریکا برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پیشقدم شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۶

درخواست تاسیس 11 تشکل جدید سیاسی

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور از ارائه 11 درخواست مجوز در مورد تاسیس حزب و تشکل سیاسی به وزارت کشور از شهریورماه سال گذشته تاکنون خبر داده و گفته است: جمعیت هم‌اندیشان البرز‌، حزب تلاشگران ایران اسلامی، حزب متحد، حزب مردمی اصلاحات،‌ جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت دوستداران مشهد مقدس، مجمع حامیان عدالت اسلامی، حزب آزادگی ایران اسلامی، مجمع رهپویان بصیرت استان مازندران،‌ جمعیت یاران خراسان و حزب پیشتازان عدالت، احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند که تقاضای خود را اعلام کردند.

سکوت در قبال سرکوب مخالفان آل‌سعود

نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه نهادهای بین‌المللی است که نسبت به وضع حقوق بشر در کشورهایی مانند عربستان سعودی واکنش نشان دهد. او با اشاره به بازداشت 300 منتقد حکومت عربستان در این کشور به تسنیم گفت: کشورهای غربی از موضوع بازداشت منتقدان حکومت آل‌سعود چشم‌پوشی می‌کنند، چراکه تصورشان بر این است که مخالفان دولت سعودی ممکن است نظم پادشاهی را به هم بزنند و وقتی که این نظم به هم بخورد، حاکمیت جایگزین ممکن است دارای مشی غیرغربی باشد.

توصیه به تلاش‌کنندگان برای رفع حصر

سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری به کسانی که در تلاش برای رفع حصر موسوی و کروبی هستند، توصیه کرد، به آنها نصیحت کنند که به اشتباه خود اعتراف کنند.

او گفت «تا وقتی اینها لج‌بازی می‌کنند، فتنه خشکانده نخواهد شد». به گزارش انتخاب، وی بیان کرد: به کسانی که برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند، باید بگوییم آنها همان‌طور که به آرمان امام راحل هم وفادار نماندند، به شما نیز وفادار نخواهند ماند.

ابتکار: دولت پیگیر پارازیت‌هاست

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مسئول اصلی پیگیری موضوع پارازیت‌ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی است و محیط‌زیست هم به طور جد پیگیر این موضوع از دستگاه های مرتبط است.

وی به ایرنا گفت که دولت بسیار پیگیر این مساله است و از مراجع دیگر هم دنبال می‌شود.

عارف:‌ دنبال مچ‌گیری نباشید

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور، در اصول و اعتقادات با هم اختلافی ندارند و اگر اختلافی هست در تاکتیک‌هاست.

به گزارش ایرنا، وی در جمع استادان دانشگاه‌های یزد اظهارکرد: نقد گذشته لازم است، ولی مچ‌گیری‌ها می‌تواند زمان را از ما بگیرد و نتیجه‌ای در بر نداشته باشد، لذا باید با نگاه به آینده حرکت کنیم، ضمن این‌که اختلاف نظر برای پیشرفت لازم است.

محکومیت زیباکلام به 18 ماه حبس تعزیری

صادق زیباکلام، استاد علوم‌سیاسی دانشگاه، از محکومیت خود به 18 ماه حبس تعزیری خبر داد.

تابناک در خبری نوشته که وی در فیسبوک خود با اشاره به این‌که اتهاماتش «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «توهین به قضات و مسئولان دستگاه قضایی» عنوان شده، تصریح کرده است: پس از تشکیل دادگاه و دفاعیات شفاهی و کتبی بنده، روز چهارشنبه رای صادره به بنده ابلاغ گردید. او تاکید کرده که «بنده به حکم صادره اعتراض نمودم و باید منتظر احضار به دادگاه تجدیدنظر باشم.»

محبوبیت روحانی در 4 کشور پایین‌تر از احمدی‌نژاد

ایسنا خبر داده که نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو در واشنگتن نشان می‌دهد حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در برخی کشورهای خاورمیانه همچون ترکیه، تونس، اردن و مصر محبوبیتی کمتر از محمود احمدی‌نژاد کسب کرده است.

توصیه حاج احمدآقا درباره خاتمی

همزمان با سالروز درگذشت دکتر شریعتی، رسول جعفریان در وبلاگ خود خاطره‌ای را از محمدحسین متقی از یاران شهید محمد منتظری منتشر کرده است.

به گزارش انتخاب، او در این خاطره با تشریح موضوع خروج دکتر شریعتی از کشور و سخنان مهندس بازرگان از نحوه کشته شدن وی، به موضوع آماده‌سازی دو بیانیه با امضای دانشجویان و روحانیت آگاه درباره این اتفاق اشاره کرد و با ذکر نام نویسنده این بیانیه‌ها توضیح داد: «احمدآقا، آقای محمد خاتمی را معرفی کرد و می‌گفت فردی خوش‌فکر و خوش‌قلم است؛ البته به من گفت ایشان را درگیر کار سیاسی حاد نکنید! برای نوشتن اطلاعیه‌ها نزد ایشان رفتم. ایشان متن هر دو اطلاعیه را نوشت و ما هم با دستگاه‌های تکثیر که آن زمان از اسلحه هم مهم‌تر بود، اینها را تکثیر و توزیع کردیم...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها