گزارش تصویری

فلیپه رسما پادشاه اسپانیا شد + عکس

از نیمه شب پنجشنبه 19 ژوئن 2014 ( 29 خرداد) فلیپه ششم بر تخت سلطنت اسپانیا نشست. او جانشین خوان کارلوس پدرش شد که در اوایل ماه ژوئن پس از نزدیک به 40 سال سلطنت از مقامش کناره گیری کرد.
کد خبر: ۶۸۶۳۲۶
فلیپه رسما پادشاه اسپانیا شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه لوموند، روز پنجشنبه زیر نگاه لتیسیا ملکه جدید اسپانیا ، پادشاه در کنگره نمایندگان در شهر مادرید مراسم سوگند را به جا آورد. شب قبل از آن خوان کارلوس رسما سند کناره گیری از مقامش را در یک مراسم رسمی در کاخ سلطنتی امضا کرده بود. در این گزارش تصویری 10 عکس از مراسم سوگند فلیپه ششم و حاشیه های آن ارائه می شود.

فلیپه ششم هنگام سخنرانی در کنگره نمایندگان اسپانیا در شهر مادرید.

پادشاه جدید اسپانیا در سخنرانی اش از ایمانش به وحدت اسپانیا در برابر افزایش موج جدایی طلبی کاتالونیا سخن گفت و قول سلطنتی متعهد و شفاف را داد. او گفت:​ما اسپانیایی را می خواهیم که در آن همه شهروندان اعتمادشان را به نهادها بازیابند و در آن تمام افرادی که خود را اسپانیایی احساس می کنند جایگاهشان را داشته باشند.

فلیپه ششم پس از خروج از کاخ سلطنتی زارزوئلا همراه با همسرش لتیسیا ملکه اسپانیا، دو دخترش و ماریانو راخوی نخست وزیر به کنگره نمایندگان آمد تا به قانون اساسی سوگند یاد کند.

پادشاه جدید در یونیفورم نظامی کمربند ابریشمی قرمز فرماندهی کل قوا را از پدرش در کاخ زارزوئلا دریافت می کند.

خوان کارلوس که در دوم ژوئن کناره گیری اش از مقام سلطنت را اعلام کرده بود، چهارشنبه شب در کاخ سلطنتی در مادرید رسما سند کناره گیری اش از مقام پادشاهی را امضا کرد.

خوان کارلوس ، همسرش ملکه سوفیا ، لتیسیا ملکه جدید و فلیپه ششم پادشاه جدید 46 ساله اسپانیا در کاخ زارزوئلا و قبل از امضای رسمی سند کناره گیری خوان کارلوس از سلطنت.

خانواده سلطنتی اسپانیا در آخرین مراسم رسمی خوان کارلوس در چهارشنبه شب که در جریان آن سند کناره گیری اش از مقام سلطنت را امضا کرد، حضور داشتند.

پدر و پسر پس از امضای سند کناره گیری خوان کارلوس از مقام سلطنت.

در پایان مراسم سوگند، فلیپه ششم در غیاب پدرش و در حضور 2000 مهمان که اغلب از اعضای جامعه مدنی کشور بودند، همراه با همسرش ملکه لتیسیا سوار بر اتومبیل به ابراز احساسات مردم پاسخ گفتند.

پادشاه و ملکه جدید اسپانیا همراه با یکی از دخترانشان و خوان کارلوس پادشاه سابق از بالکن کاخ سلطنتی به ابراز احساسات مردم که فریاد می زند: «اسپانیا»، پاسخ می دهند.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها