انفجاری تروریستی و انتحاری قبل از ظهر دیروز در یک مرکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی لبنان در منطقه ضهر البیدر در شرق لبنان رخ داد که دو کشته و 18زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۶۸۶۲۳۶

منابع امنیتی لبنان گفته‌اند براساس اطلاعات اولیه راننده انتحاری هنگام بازرسی خودروی بمبگذاری شده، خودرو را منفجر کرده است. بیشتر قربانیان این جنایت تروریستی انتحاری شهروندان عادی و مسافران یک خودروی مسافربری «ون» بوده‌اند. راننده انتحاری قصد داشت خود را به بیروت برساند.

تلویزیون ال.‌بی.‌سی لبنان نیز شمار نیروهای امنیتی زخمی شده در این عملیات انتحاری را شش نفر اعلام کرد. وزیر بهداشت لبنان به بیمارستان‌های کشورش دستور داد قربانیان این حادثه را با هزینه وزارت بهداشت پذیرش کنند. تلویزیون المستقبل شمار قربانیان این حادثه را سه نفر اعلام کرد. برخی منابع تعداد زخمی‌ها را بیشتر از این یاد می‌کنند.‌/‌ ایرنا و فارس

50 میلیون بی‌خانمان از زمان جنگ جهانی

آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد، تعداد افرادی که به‌واسطه جنگ و درگیری از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، برای اولین‌بار بــه بیش از 50 میلیون نفر رسیده است. جنگ جهانی دوم در فاصله سال‌های 1945 ـ 1939رخ داد.

آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد که تا آخر سال 2013، به خاطر جنگ و درگیری درتعدادی از کشورهای جهان 51.2 میلیون نفر مجبور به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند که سوریه در راس آن قرار دارد. این آمار هنوز آواره‌های عراق را که در اثر جنگ‌های داخلی جابه‌جا شده‌اند در نظر نگرفته است.‌/‌ ایسنا

شهادت نوجوان 14 ساله فلسطینی

یک نوجوان چهارده ساله فلسطینی در جریان یورش گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر الخلیل واقع در مناطق اشغالی کرانه باختری به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهی از سربازان رژیم صهیونیستی در جریان ادامه جستجو برای یافتن سه صهیونیست ربوده شده، شامگاه پنجشنبه وارد منطقه‌ای از شهر الخلیل شدند و در حالی که سعی داشتند تعداد دیگری از فلسطینیان را دستگیر کنند، با آنان درگیر شدند. در این میان محمد دادین، نوجوان چهارده ساله فلسطینی از ناحیه سینه هدف شلیک سربازان صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید.بیست و دوم خرداد ماه امسال سه صهیونیست در مناطق اشغالی ربوده شدند و تل‌آویو مدعی است که جنبش حماس مسئول ربوده شدن این افراد است.

حماس ضمن رد این ادعای رژیم صهیونیستی، طرح چنین ادعاهایی را توطئه تل‌آویو برای مانع‌تراشی در مسیر اتحاد میان گـــروه‌های فلسطینی عنوان کرده است.رژیم صهیونیستی از بیست و دوم خرداد تاکنون با انجام عملیات گسترده به بهانه یافتن صهیونیست‌های ربوده شده صدها فلسطینی را دستگیر و تعدادی را نیز شهید یا مجروح کرده است.‌/‌ ایرنا

سفر چند ساعته پادشاه عربستان به مصر

منابع دولتی عربستان به خبرگزاری رویترز گفتند عبدالله بــــن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای چند ساعت به قاهره رفته است.

سفر پادشاه عربستان به مصر در حالی است که وی از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست و مدت‌هاست هیچ سفر سیاسی نداشته و این سفر فقط بر اساس تائید همه جانبه دولت جدید مصر از سوی ریاض انجام گرفته است.

به گفته منابع سعودی، ملک عبدالله که برای سپری کردن دوره نقاهت خود مدت‌هاست به تفریحگاهی در مراکش رفته است در بازگشت به عربستان در قاهره توقفی چند ساعته داشت.عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از حامیان اصلی رئیس‌جمهور نظامی این کشور هستند که با برکناری جناح‌های اسلامگرا به قدرت رسید./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها