نشست دوجانبه وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بعد از ظهر جمعه در هتل کوبورگ وین آغاز شد؛ پایان یافت.
کد خبر: ۶۸۶۲۱۴
نشست دو جانبه ظریف و اشتون پایان یافت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از وین , پیش از این نشست ,دیدارهای دوجانبه در سطح معاونین ظریف و اشتون در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

احتمالا ظریف و اشتون نشست مطبوعاتی مشترکی را برگزار نخواهند کرد و وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان این دور از مذاکرات در جمع خبرنگاران ایرانی به سوالات خبرنگاران ایرانی پاسخ خواهد داد.

عضو نزدیک تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: دور بعدی مذاکرات از یازده تیر شروع خواهد شد.

وی افزود: قرار براین شده است تا همه طرف های مذاکره از 2جولای(یازدهم تیرماه) در وین حاضر شوند تا با حضور همه بتوان تصمیماتی که گرفته می شود در بندهای متن توافق گنجاند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فضای امروز مذاکرات گفت: مذاکرات از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است، بطوریکه فراتر از چارچوب ها بر روی محتوای بندها متمرکز شده ایم.

این عضو مذاکره کننده افزود: متن در حال تهیه است و حتی در برخی از موارد اختلافی هم مذاکرات صورت می گیرد.

سرگئی ریابکوف نماینده ارشد روسیه در گروه 1+۵ نیز گفت: همه امور ظاهری مثبت دارد و شواهد از بهبود اوضاع موجود حکایت می کند .

ریابکوف خاطر نشان کرد : دشوار است هر روز پیشرفت را آزمایش کرد، باید به پویایی چند ماهه نگریست. وی افزود،درحال حاضر ظاهر همه امور مثبت است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها