جام جم آنلاین گزارش می دهد

داعش فقط یک ضلع مثلث تهدید عراق است

رئیس اقلیم کردستان عراق:

هر منطقه را بگیریم پس نمی دهیم

رئیس اقلیم کردستان عراق با سوء استفاده از ناامنی و حوادث اخیر این کشور تاکید کرد: نیروهای نظامی پیشمرگه مناطقی را که به دست آورده اند در خارج از اقلیم را هرگز بازپس نخواهند داد.
کد خبر: ۶۸۵۲۸۳
هر منطقه را بگیریم پس نمی دهیم

به گزارش پایگاه خبری المسله؛ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جلسه ای با حضور احزاب سیاسی کردستان عراق چهار تصمیم اتخاذ کرد که مربوط به نیروهای پیشمرگه کردستان عراق بود و در باره عملکرد آنها تصمیم گیری شده است.

یکی از منابع آگاه از مفاد این جلسه در این خصوص گفت: در جلسه مشورتی احزاب کردستان عراق که به ریاست مسعود بازرانی رئیس اقلیم کردستان عراق برگزار شده بود آخرین تحولات مربوط به پیامدهای ناشی از سقوط استان نینوا و شهرها و روستاهای دیگر در استان صلاح الدین و دیالی و کرکوک است صحبت شد این مناطق بعد از خروج نظامیان ارتش عراق و نیروهای امنیتی دولتی از آنها به تصرف نیروهای وابسته به داعش درآمده بود.

این منبع اگاه افزود: در این جلسه تنها به پیامدهای سیاسی و نظامی و امنیتی پرداخته شد، همچنین عواملی که باعث شد نیروهای داعش ظرف تنها چند ساعت بر بخش های وسیعی از شمال عراق سلطه یابند بررسی شد و گفته شد در طول این چند ساعت ارتش عراق متحمل خسارت های بسیار شدید انسانی و مادی و نظامی شده است.

وی در این باره گفت: در این جلسه چهار تصمیم اصلی گرفته شد که همه مربوط به نیروهای پیشمرگه می شد: یکی از این تصمیم ها این است که نیروهای پیشمرگه مراکزی که اکنون برآنها تسلط یافته اند باز پس ندهند، مساله دوم این است که نیروهای پیشمرگه خود اقدام به حمله به هیچ مکانی نکنند، سوم اگر نیروهای تروریست به آنها حمله کردند با شدت و توان هرچه تمامتر مقاومت کنند و سرانجام نیز مقرر شد هیچ نیرویی حق نبرد ندارد.( تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
۰
۰
فعلا كه هر چی بوده دو دستی تقدیم داعش كرده واگذار نكنند پس گرفتن پیشكش

نیازمندی ها