گزارش سایت فیفا از تیم ملی فوتبال ایران

تمجید ملی‌پوشان ایران از کروش

سایت فیفا در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران و صحبت های بازیکنان تیم ملی درباره کی روش پرداخته است.
کد خبر: ۶۸۴۶۹۷
تمجید ملی‌پوشان ایران از کروش

به گزارش سایت جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این گزارش آمده است: کارلوس کروش از آوریل 2011 هدایت تیم ایران را بر عهده گرفت و تنها یک هدف در سر داشت، اینکه ایران را دوباره به جام جهانی فوتبال برساند. انفاقی که در جام جهانی 2010 آفریقا ررخ نداد. سرمربی 61ساله تیم ملی در همین راستا تلاش کرد. در نهایت تیم ملی ایران به عنوان سرگروه از گروه یک در پنجمین دور مقدماتی آسیا شد. پس از آن برای اطمینان از حضورشان در برزیل به مصاف کره جنوبی در خاک این کشور جنگیدند.

پس از آن بود که کروش در ایران به یکباره تبدیل به یک چهره محبوب شد. طرفداران شاد تیم ملی در مراسمی که برای بدرقه تیم به آمریکای جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار شد به شدت از سرمربی پرتغالی تمجید کردند. هواداران تیم ملی انتظارات زیادی از این تیم در جام جهانی دارند. در حالی که ایران باید با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه در گروه ششم روبه رو شود. تیم ملی ایران که سه قهرمانی جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد روز دوشنبه در ورزشگاه بایکسادا و در شهر کوریتیبا باید به مصاف نیجریه برود.

دلگرمی و اعتماد هواداران تیم ملی و همچنین هدایت کی‌روش باعث شده تا بازیکنان به موفقیت امیدوار باشند. البته سرمربی سابق رئال مادرید چند بازیکن دورگه ایرانی شاغل در اروپا را به ترکیب تیم خود اضافه کرده است.

دانیل داوری دروازه‌بانی که دو هفته پیش با باشگاه سوییسی به توافق رسید یکی از همین بازیکنان است. داوری به سایت فیفا گفت " اولین بار که کروش مرا به تیم ملی دعوت کرد من سریع قبول کردم. این یک افتخار بزرگ است که در تیم ملی با چنین مربی بزرگی حضور داشته باشم. کروش اشتباهات من را گوشزد کرد. من با مربیان زیادی در آلمان کار کردم و با چیزهای زیادی روبه رو شدم اما واقعا از تجربیات کروش سود بردم"

داوری تنها بازیکنی که کروش به تیم ملی آورد نیست. اشکان دژاگه بازیکنی که دو گل مهم در مراحل مقدماتی به قطر زد هم با سایت فیفا گفتگو کرد و درباره بهبود و روند رو به رشد تیم ملی در چند سال اخیر صحبت کرد" این تیم از زمانی که کروش را به عنوان رهبر دارد رو به رشد است. ما در سطح بالاتری بازی می‌کنیم. کروش تجربیات زیادی دارد و در تیم‌های بزرگی کار کرده است بازیکنان هم تاکنون همکاری خوبی در ترکیب تیم ملی با هم داشته‌اند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در راه درست گام برداریم."

-ستاره‌های اروپایی ایران

کروش نه تنها چند بازیکن را از اروپا به تیم ملی آورده بلکه با اعتماد به چند بازیکن بومی نیز موجب شده توازنی در تیم ملی به وجود بیاید. نتیجه کارهای او شگفت انگیز بوده است. این تیم در 38 دیدار اخیر خود در 20 دیدار به پیروزی رسیده که بهترین رکورد آنها از سال 2006 که هدایت این تیم را برانکو ایوانکوویچ کروات به دست داشته بوده است.

خسرو حیدری که در دفاع راست به میدان می‌رود بر این باور است که به خاطر حضور کروش روی نیمکت این تیم بوده که ایران راهی جام جهانی شده است. "کروش در مرکز موفقیت‌های ما قرار دارد. او تیم را در مسیری فوق العاده مربیگری می‌کند. او مربی بسیار خوبی است و توانسته ما را به جام جهانی برساند. از زمانی که او در تیم ملی ما حضور پیدا کرده استانداردهای فوتبال ما همواره در حال پیشرفت بوده است."

بختیار رحمانی هم که در خط هافبک تیم ملی توپ می‌زند در مورد کروش گفت: «من در سه سال گذشته کاپیتان فولاد خوزستان بوده‌ام اما هر زمانی که با کی‌روش در تیم ملی کار می‌کنم چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. او شبیه هیچ مربی دیگری که داشته‌ام نیست. باید هم فرقی بین یک مربی که در منچستریونایتد و رئال مادرید کار کرده با سایر مربیان وجود داشته باشد. باید بگویم کروش یک مربی فوق العاده است.»

از دیگر ستارگان حاضر در تیم ملی ایران، خسرو حیدری است که زیر سایه تعلیمات کروش به خوبی رشد کرده و نسبت به بازیهای ایران خوش بین است. حیدری در این رابطه گفت: کروش تیم را در راهی باورنکردنی هدایت کرده و وضعیت بسیار خوبی داریم، او نظم را به عنوان محور تیم انتخاب کرده و آموزش بسیار با ارزشی را به تیم منتقل می کند. بازی ما با تعلیمات کروش به حد استاندارد نزدیک شده و این یک موفقیت مهم و بزرگ است.

بختیار رحمانی، بازیکن خط میانی ایران نیز گفت: "نزدیک به سه سال است که در تیم باشگاهی خود تحت تعلیم مربیان خوبی هستم اما هر زمان که زیر نظر کروش قرار می گیرم تجربیات تازه و اطلاعات مفیدی کسب می کنم. هیچ مربی را شبیه کروش ندیده ام. می‌توانم بگویم که کروش یک مربی و یک مدیر موفق، فوق العاده و بزرگ است".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
اگر ملی پوشان ا ز ایشان تعریف نكنند پس چه كسی باید تعریف كند! باید از خط خورده ها و حذف شده ها و دعوت نشده های دارای صلاحیت پرسید!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها