مردی که به بهانه شراکت در احداث یک مجتمع مسکونی و پیش‌فروش آپارتمان‌های در حال ساخت بیش از 700 میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده است، تحت تعقیب قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۴۵۰۷

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زنی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: با حضور در تعدادی از بنگاه‌های املاک در پی یافتن شریکی بودم تا با من در زمینه ساخت یک مجتمع مسکونی مشارکت کند. وقتی از آخرین بنگاه خارج شدم مردی از همان بنگاه خارج شد و در گفت‌وگو با من ادعا کرد در زمینه ساخت مجتمع‌های مسکونی فعال است و با فروش آپارتمان‌هایش قصد سرمایه‌گذاری برای احداث یک مجتمع مسکونی دارد. وی اضافه کرد: چند مرتبه این فرد را ملاقات کردم و سپس تصمیم به همکاری با وی گرفتم. طبق توافق قرار شد زمین را من تهیه کنم و به میزان ارزش مالی زمین، آن مرد هزینه ساخت را پرداخت کند و سهم هریک از ما چهار واحد مسکونی باشد.

شاکی یادآور شد: با گذشت چند ماه در حالی که ساختمان در مراحل اولیه ساخت بود، شریکم از من خواست همراه او به دفترخانه‌ای بروم و برای ادامه کارهای اداری ساختمان به او وکالت کاری دهم. با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم طبق خواسته‌اش عمل کردم، اما با گذشت چند هفته وی ناپدید شد و تلفن همراهش نیز خاموش بود و موفق به یافتن او نشدم.

وی گفت: چند روز بعد از این حادثه، اخطاریه‌های قضایی به دستم رسید که نشان می‌داد باید هر چه سریع‌تر آپارتمان‌ها را به شاکیان تحویل دهم، در غیر این صورت به اتهام کلاهبرداری باید محاکمه شوم. شاکی افزود: من با این افراد آشنایی نداشتم و از آنها کلاهبرداری نکرده بودم. بنابراین با بررسی موضوع متوجه شدم شاکی‌ها آپارتمان‌هایی را که قرار بوده احداث شود از شریکم پیش‌خرید کرده‌اند و باید آپارتمان‌ها را تحویل ده شاکی بدهم، در غیر این صورت باید بیش از 700 میلیون تومان به شاکی‌ها پرداخت کنم.

شاکی خاطرنشان کرد: متوجه شدم شریکم با جلب اعتماد مرا فریب داده و کلاهبرداری کرده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، مالباختگان به دادسرا احضار شدند و از شریک شاکی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. با به دست آمدن تصویر رایانه‌ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها