750 هزار دلار فیفا در حساب فدراسیون فوتبال

کفاشیان: مشخص نیست کی روش در ایران می ماند یا نه!

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که هنوز معلوم نیست کی روش بعد جام جهانی در ایران می ماند یا خیر.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۴
کفاشیان: مشخص نیست کی روش در ایران می ماند یا نه!

به گزارش ایسنا، کفاشیان در نشست خبری خود درباره جلساتش در کنگره فیفا گفت: از روزی که به برزیل آمدیم سه جلسه برگزار شد که اولین آن مربوط به کنگره AFC بود. درباره تغییر اساسنامه صحبت‌هایی شد. مثلا این که نایب رئیس با انتخابات و رای گیری انتخاب شود. اکثرا با این مساله موافق بودند و ما هم رای مثبت دادیم و تصویب شد. مساله دیگر درباره تشکیل یک منطقه مستقل برای شش کشور از جمله ایران بود.

وی ادامه داد: این بحث مطرح شد که این شش کشور یک ZONE داشته باشند. با پیشنهاد اولیه موافقت شد و قرار شد در کنگره بعدی AFC مصوب شود. هدف ما کمک به این شش کشور بود. اسم آن هم "کفا" خواهد بود. دبیرخانه نیز در تهران تشکیل شود. بلاتر هم حضور داشت.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل این zone چه سودی برای ایران خواهد داشت، گفت: سودش این است که می‌توانیم در کمیته اجرایی AFC نماینده داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه دوم گفت: جلسه بعدی کنگره فیفا بود. گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه شد. فیفا به هر کشور 750 هزار دلار کمک کرد. در حالی که در دوره قبلی 250 هزار دلار کمک کرده بود. بلاتر در این کنگره عدم محدودیت سنی برای ریاست فیفا را به رای‌گیری گذاشت که 90 درصد موافق بودند که محدودیت برداشته شود.

کفاشیان درباره اینکه آیا می‌توان 750 هزار دلار را با توجه به تحریم‌ها به ایران منتقل کرد، گفت: ما مشکلی برای این انتقال نداریم. از طریق سفارت ایران در برزیل این کار را انجام خواهیم داد. فیفا امسال درآمد بالایی دارد و به همین خاطر کمک بیشتری انجام داد. ما می‌توانیم با گزارش‌هایی که از فعالیت‌هایمان ارائه می‌دهیم علاوه بر این مبلغ پول بیشتری از فیفا بگیریم. بودجه درنظر گرفته شده برای پروژه گل نیز از 500 به 600 هزار دلار افزایش پیدا کرد که اتفاق خوبی بود. گزارش مالی هم در جلسه ارائه شد که از گزارش مالی ما بهتر بود( با خنده).

رئیس فدراسیون ادامه داد: روز سوم هم ما را برای تماشای بازی افتتاحیه به ورزشگاه بردند. ناهار هم نخوردیم و این خیلی سخت بود! بعد هم نزد بازیکنان آمدیم و سپس خبرنگاران را دیدیم و از غربت در آمدیم.

کفاشیان درباره تمدید قرارداد کی‌روش پس از جام جهانی نیز گفت: با او مذاکره کردیم، اما متوقف شد. خودش تاکید داشت که قبل از جام جهانی تکلیفش مشخص شود. ما نه به او نه گفته ایم و نه آره! این مساله هم دلایل مختلفی دارد. یکی این که باید ببینیم تیم ملی چه نتایجی کسب می‌کند، دوم این که مشکلات مالی بسیار زیادی داریم و هزینه‌ها سنگین است. اگر به ما کمک نشود قطعا به مشکل برخواهیم خورد. هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. از نظر توانایی و شناخت کی‌روش بهترین گزینه است، اگر بخواهیم کسی در حد واندازه‌های کی‌روش را بیاوریم یکی دو سال طول می‌کشد. با گزینه داخلی هم خیلی‌ها مخالف هستند.

وی ادامه داد: نباید از باخت تیم ملی ناراحت و از برد مغرور شویم. به نظر من حتی بعد از باخت اول برابر نیجریه آنها را خراب کنیم. آنها تلاش خودشان را کرده‌اند. باید بچه‌ها را تشویق کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خودش روی صندلی ریاست فدراسیون گفت: عملکرد ما در بخش‌های مختلف سنجیده می شود. ایران دو بار عنوان بهترین فدراسیون فوتبال سال آسیا را به دست آورد. تیم ملی به جام جهانی رفت. در رده‌های سنی هم نتایج خوبی گرفتیم. در گزارشی که در کنگره فیفا داده شد نیز ایران جزو بهترین‌ها بود. در هیچ جای دنیا سرنوشت با نتایج مسابقات تعیین نمی‌شود. اگر نتیجه نگیریم فدراسیون کارش را انجام می‌دهد. مگر این که مجمع تشخیص بدهد دو سال دیگر در مجمع تغییراتی ایجاد کند. فوتبال ما در سال 2006 تصمیم نادرست گرفت و عواقبش را هم دید. خوشبختانه الان شرایط به گونه‌ای است که مجمع تصمیم می‌گیرد.

کفاشیان درباره وضعیت ملی‌پوشان نیز گفت: بچه‌ها روحیه خوبی دارند و در چهره هیچ کدام خستگی دیده نمی‌شود. آنها کاملا آماده هستند و بی صبرانه منتظرند بازی با نیجریه شروع شود. این همه مدت انتظار حضور در جام جهانی را کشیده‌ایم و حالا به این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌ایم. اما تیم‌های دیگر کمتر از ما نیستند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که میزبانی برزیل را چگونه دیدید، گفت: در هتلی که ما هستیم برای آب هم پول می‌گیرند. برزیل این مشکل را دارد چند سال پیش علی‌آبادی در جلسه‌ای به برزیل آمده بود و نیم ساعت در آسانسور مانده بود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان احیانا در دیدار با او دلخوری ناراحتی یا حرفی نداشتند، گفت:چند بازیکن آمدند و کلی از کی‌روش تعریف کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی برای عملکرد احتمالی خوب ملی‌پوشان در نظر گرفته شده گفت: ما از دولت خواستیم که وزیر ورزش پاداش قابل توجهی در نظر بگیرد. قول آن هم داده شده اما میزانش مشخص نیست.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از پاداشی که فیفا به تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌دهد، به بازیکنان می‌دهید گفت: ده درصد این پاداش بر اساس قرارداد حق کی‌روش است. درباره باقی مانده آن هم باید در هیات رئیسه تصمیم بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در کنگره آسیا درباره میزبانی جام ملت‌ها صحبت شد گفت: چون فقط ما و امارات حضور داشتیم این اتفاق نیفتاد خیلی ها می گویند از ایران حمایت می‌کنید اما این مساله باید در کمیته های مختلف پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحمت ازسنقر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
۰
۰
انشاء الله كی روش برای جام ملتهای آسیا می ماند وبهتر ازاون كسی نیست

نیازمندی ها