عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

الجزایر؛ جنگجویان صحرا در جنگل

جام جم ورزشی- الجزایر با پنج دوره حضور در جام جهانی یک از پرافتخارهای قاره آفریقا از این حیث محسوب می شود. این تیم البته هرگز نتوانسته موفقیت چشمگیری در این رقابت ها کسب کند.
کد خبر: ۶۸۲۸۳۱
الجزایر؛ جنگجویان صحرا در جنگل

کشوری است در شمال قاره آفریقا که از سمت شرق به تونس و لیبی از سمت غرب به مراکش و صحرا، از جنوب غربی موریتانی، از سمت شمال به دریای مدیترانه و از سمت جنوب به نیجر و مالی محدود است. پایتختش الجزیره نام دارد. مردم الجزایر عرب و بربر هستند و دین رسمی‌شان اسلام و مذهبشان سنی است. مساحت آن ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۳۵/۳۶۹/۰۰۰ نفر بوده‌است. زبان رسمی الجزایر عربی است ولی به زبان فرانسوی و بربر نیز صحبت می‌کنند.

الجزایر تا سال ها مستعمره فرانسه بود و از سال 1962 استقلال یافت. نوع حکومت الجزایر جمهوری و عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور محسوب می شود. بیشتر مردم الجزایر از دیرباز به کشاورزی می‌پرداختند. گندم و جو، غرس میوه و مرکبات در الجزایر روزبه‌روز رونق می‌گیرد. در این کشور صنایع دستی مانند سوزن‌دوزی عربی، فرش الجزایری، چرم‌سازی، منبت‌کاری، کاشی‌سازی و غیره رواج دارد. فوتبال در الجزایر متاثر از فرانسه است اما تیم درجه اولی در سطح قاره محسوب نمی شود. برای چهارمین بار به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال راه یافته است.

14 دوره حضور در جام ملت های آفریقا و تنها یک قهرمانی در سال 80 از دیگر افتخارات این تیم محسوب می شود. الجزایر در گروه H با بلژیک، روسیه و کره جنوبی همگروه است.

ستاره: سفیان فقولی یک ستاره کلیدی با اصالت فرانسوی. فغولی در تیم های پایه فرانسه بازی کرد اما وقتی فهمیند در میان ستاره های بزرگ خروس ها شانسی برای چهره شدن ندارد، در نهایت ترجیح داد تا در بزرگسالی پیراهن تیم ملی الجزایر را بر تن کند.

نیمکت: وحید هلیلهوجیچ یکی مربی کهنه کار از مکتب فوتبال یوگسلاوی که سالیان سال در باشگاههی متفاوتی از یوسلاوی سابق گرفته تا فرانسه و آلمان و حتی آسیا مربیگری کرده و یک مربی باتجربه محسوب می شود. او در دوره قبلی روی نیمکت ساحل عاج می نشست.

نحوه صعود: پیروزی در پلی آف مقابل بورکینافاسو؛ در این مرحله بورکینافاسو را از پیش رو برداشت و به جام جهانی برزیل صعود کرد.

حضور در جام جهانی: 4 دوره/ بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: وهاب رایس مبولحی (زسکا صوفیه)، محمد الامین زماموش (یو اس اِم) و سدریک سی محمد (کنستانتین)
مدافعان: عیسی ماندی (رمس)، جمال مصباح (لیورنو)، فوزی غلام (ناپولی)، سعید بلکالام (واتفورد)، مجید بوقره (لخویا)، کارل مجانی (والنسین)، رفیق حلیش (آکادمیکا)، مهدی مصطفی (آژاکسیو) و لیاسین کادامورو (مایورکا)
هافبک‌ها: سفیان فغولی (والنسیا)، مدحی لحسن (ختافه)، نبیل بن‌طلب (تاتنهام)، حسن یبده (اودینزه)، سفیر تایدر (اینتر)، ریاض محرز (لسترسیتی)، عبد المومن جابو (کلوب اَفریکن) و یاسین براهیمی (گرانادا)
مهاجمان: اسلام سلیمانی (اسپورتینگ لیسبون)، هلال سودانی (دینامو زاگرب) و نبیل غیلاس (پورتو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها