تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در پایان رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.
کد خبر: ۶۸۱۶۲۳
ایران با 6 طلا قهرمان کشتی آزاد جوانان آسیا شد

به گزارش جام جم ورزشی ،در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا که از روز گذشته در شهر اولانباتور مغولستان آغاز شده بود تیم کشورمان با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 77 امتیاز، مقتدرانه عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

صابر خانجانی در 50، ایمان صادقی در 60، حسن یزدانی در 66، رضا مظفری در 74 کیلو، پدرام جمشیدی در 96 کیلو و امین طاهری در 120 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شدند. رضا اطری در 55 کیلو نقره گرفت و مجتبی گلیج در 84 کیلو به مدال برنز دست یافت.

پیش از این تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان هم موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا در این رقابت‌ها شده بود.

* نتایج آزادکاران جوان کشورمان در روز دوم به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم رضا اطری که در دور نخست با نتیجه 11 بر 3 مقابل ذاکر منصوراف از ازبکستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 10 بر 5 از سد زاندانبود از مغولستان گذشت و فینالیست شد. اطری در فینال با نتیجه 15 بر یک مغلوب ژولدوش بکوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن 11 نفر حضور داشتند.

ایمان صادقی در وزن 60 کیلوگرم که 9 کشتی‌گیر حضور داشتند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر آشیش از هند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. وی در این مرحله هم با نتیجه 8 بر 5 مقابل ساکاموتو از ژاپن به پیروزی دست یافت و فینالیست شد. صادقی در دیدار پایانی حسنوف از ازبکستان را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 66 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 18 بر 8 مقابل داولت مورات از ترکمنستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر بر الیاس ژومای از قزاقستان را غلبه کرد و فینالیست شد. یزدانی در فینال با نتیجه 18 بر 10 از سد فوجینامی از ژاپن گذشت و مدال طلا را به خود اختصاص داد. در این وزن 11 کشتی گیر حضور داشتند.

رضا مظفری در وزن 74 کیلوگرم که 10 نفر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 7 بر یک از سد آلکساندر گلتسمان از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم هم با نتیجه 12 بر یک مقابل هان سانگ دو از کره جنوبی به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نماینده کشورمان در این مرحله هم مقابل وینود از هند با نتیجه 15 بر 4 به برتری دست یافت و فینالیست شد. مظفری در فینال کینوشیتا از ژاپن را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 84 کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل نایامبایار باتار از مغولستان به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت، اما در این مرحله با وجود اینکه با نتیجه 8 بر 7 مقابل بهادر قدیروف از ترکمنستان پیش بود، با ضربه فنی مغلوب شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. گلیج در دیدار رده بندی با نتیجه 15 بر 4 مقابل بابامرادوف از ازبکستان به پیروزی رسید و مدال برنز را از آن خود کرد. در این وزن 11 کشتی‌گیر حضور داشتند.

پدرام جمشیدی در وزن 96 کیلوگرم که 7 کشتی‌گیر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه 12 بر یک مقابل یوسوکه یوشیکاوا از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 11 بر صفر رایسوف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد. جمشیدی در فینال پیش از پایان تایم نخست پاوا از هند را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها