جمع آوری 8هزار لاشه موش در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه طرح های ضربتی مبارزه با موش در دست اجرا است، گفت: بیش از 8 هزار لاشه موش از نقاط مختلف شهر جمع آوری شده است.
کد خبر: ۶۸۰۸۰۸
جمع آوری 8هزار لاشه موش در تهران

رضا قدیمی گفت: در چند محور مهم تهران مانند خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فلسطین، بلوار کشاورز، خیابان بهبودی، شادمان و... طرح ضربتی مبارزه با موش به اجرا در آمده که تاکنون در این محورها حدود 8 هزار لاشه موش جمع آوری شد و هم اکنون عملیات لانه کوبی در مسیر این محورها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال جاری طرح مبارزه با موش در 52محور شهر طی 52هفته اجرا خواهد شد، افزود: هر هفته یک محور شناسایی شده پاکسازی می شود که براین اساس پیش بینی می شود پس از پایان طرح های مذکور به صورت قابل توجهی از جمعیت موش های پایتخت کاسته شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در محورهایی که طرح مبارزه با موش اجرا می شود بیش از 70 درصد از جمعیت موش ها در آن محور از بین خواهند رفت اما مهمترین چیز در از بین بردن همیشگی موش ها همکاری و مشارکت شهروندان است.

وی افزود: اصلی ترین عامل در میزان زاد و ولد و افزایش تعداد موشها، در دسترس بودن غذا برای آنها است. چنانچه اگر ما به طور مداوم هم نسبت به اجرای طرح های مبارزه با موش اقدام کنیم اما شهروندان و به وی‍‍ژه برخی اصناف مانند رستوران ها، زباله های خود را در معابر بریزند، روز به روز بر تعداد موش ها افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: تا زمانی که غذا در دسترس موش ها باشد این جانوارن حتی از غذاهایی که برای تله گذاری استفاده می شود هم استفاده نمی کنند و عملا طرح های مبارزه با موش نیز آن طور که باید و شاید تاثیرگذار نخواهد بود.

قدیمی با بیان اینکه به همین دلیل به صنف های زباله ساز اخطار داده شده که در صورت ریختن زباله هایشان در انهار پلمپ خواهند شد، افزود: تاکنون آمارهای مختلف و گاه اغراق آمیزی در مورد تعداد موش های پایتخت داده شده اما اکنون در تلاشیم با آمارگیری های کاملا علمی میزان واقعی تعداد موش های تهران را مشخص کنیم که نتایج این آمارگیری ها طی ماه های آتی اعلام خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها