موش‌های شهرمان باید تا شش ماه دیگر بار و بندیل‌شان را ببندند، دم‌شان را بگذارند روی کول‌شان و برای همیشه با خیابان‌های تهران خداحافظی کنند.
کد خبر: ۶۵۴۰۸۴
حکم اخراج برای موش‌های تهران

هرچند باور این‌که موش‌ها حاضر بشوند به همین راحتی‌ها دست از سر کوچه و محله‌های شهرمان بردارند سخت است، اما مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران که متولی رسیدگی به معضل موش‌های موذی است، به تهرانی‌ها قول داده تا شش ماه دیگر آنقدر تعداد موش‌ها در کوچه و خیابان کم شود که همه جای خالی‌شان را احساس کنند.

استراتژی‌ای که این بار برای نابودی موش‌های شهرمان به کار گرفته خواهد شد، این طور است که قرار شده پناهگاه‌های موش‌ها از آنها گرفته شود و وقتی آنها روی زمین آمدند، با روش‌های شیمیایی و فیزیکی غافلگیر شوند.

در این مبارزه این بار شهروندان باید مشارکت فعال‌تری داشته باشند به این ترتیب که بزودی تله‌های چسبی جلوی در منازل شهروندان توزیع خواهد شد تا آنها هم برای مبارزه با موش‌ها وارد عمل شوند.

به گفته رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، همه آمارهایی که تاکنون درباره تعداد موش‌های تهران عنوان شده، غلط بوده و قرار است یک گروه ویژه به‌صورت علمی راه بیفتند دنبال موش‌ها و آمار واقعی آنها را در بیاورند و نتیجه تحقیقات‌شان را هم تا فروردین سال آینده اعلام کنند، البته بماند که وی به این موضوع اشاره‌ای نکرده که این گروه تحقیقاتی قرار است چطور تعداد موش‌ها را سرشماری کند؟البته این اولین بار نیست که شهرداری طرح مبارزه با موش‌ها را به اجرا درآورده و در این مبارزه بیست ساله هم تاکنون به روش‌های مختلفی برای از بین بردن موش‌ها یا کمتر کردن جمعیت‌شان متوسل شده است، از تله‌گذاری و شناسایی کلونی موش‌ها و ریختن انواع و اقسام سموم گرفته تا شلیک با تفنگ بادی و... اما متاسفانه هر بار این موش‌ها بودند که با وجود تلفات نه‌چندان زیادی که در این زمینه دادند، باز هم به هیچ قیمتی حاضر به رفتن از تهران نشدند. هرچند نسخه‌ای که این بار برای مبارزه با موش‌های شهرمان ارائه شده چیزی متفاوت از دوره‌های گذشته نیست، اما باید منتظر ماند و دید آیا تا شش ماه آینده کاهش جمعیت موش‌های شهر آن‌طور که این مقام مسئول در شهرداری تهران عنوان می‌کند، احساس خواهد شد یا نه.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها