گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

320 تروریست داعشی وارد انگلیس شدند

فرانسوا اولاند پس از گذشت سه سال از حمایت کامل غرب، چند کشور عربی و ترکیه از اعزام و تسلیح تروریست های خارجی به سوریه از جمله عوامل وابسته به القاعده به ویژه «جبهه النصره» و «داعش»، «بازگشت تروریست های غربی از این کشور به غرب را خطری برای اروپا» خوانده است.
کد خبر: ۶۸۰۷۰۷
خطر تروریست های بازگشته از سوریه، اروپا را تهدید می کند

رییس جمهوری فرانسه در این زمینه اعلام کرده است: بیش از 30 جنگجوی فرانسوی که برای جنگیدن با دولت سوریه در کنار مخالفان سوریه وارد این کشور شده بودند در جنگ کشته شدند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) شبکه خبری اسکای نیوز، اولاند در کنفرانس مطبوعاتی گروه جی هفت در بروکسل گفت: ما باید در زمینه مقابله با پدیده جنگجویان خارجی در سوریه همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر تقویت همکاری کشورهای عضو جی هفت در زمینه امنیتی اطلاعاتی گفت: گام هایی در این زمینه برداشته شده است وگام هایی نیز برداشته خواهد شد.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد :رهبران گروه هفت کشور صنعتی امروز پنجشنبه توافق کردند به صورت مشترک علیه خطر حملات تروریستی از سوی افراط گرایان اروپایی که از جنگ سوریه به کشورهایشان باز می گردند، اقدام کنند.

فرانسوا اولاند گفت: رهبران گروه هفت تصمیم گرفته اند به منظور جلوگیری، منصرف کردن و مجازات جنگجویان خارجی که می توانند امنیت ما را تضعیف کنند، با یکدیگر همکاری کنند.

اولاند با اشاره به تیراندازی مهلک ماه گذشته در موزه یهودیان در بروکسل گفت: متأسفانه ما وقایعی از این دست را شاهد بوده ایم.

گفته می شود این تیراندازی کار یک مرد 29 ساله فرانسوی به نام مهدی نموشه است که بیش از یک سال را در کنار تروریست های تندرو در سوریه جنگید.

این حمله که در روز 24 ماه مه در مرکز بروکسل رخ داد نخستین حادثه از این دست طی سه دهه محسوب می شود ، حادثه ای که موضوع گفتگو بین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و الیو دی روپ نخست وزیر بلژیک نیز بود.

رهبران گروه هفت در پایان مذاکرات یک روزه خود در بیانیه ای اعلام کردند: ما تصمیم گرفته ایم تلاش های خود را به منظور مقابله با تهدیدهای فزاینده ناشی از جنگجویان خارجی که به سوریه می روند، افزایش دهیم.

در حمله به موزه یهودیان در بروکسل سه نفر کشته شدند و نفر چهارم نیز مرگ مغزی شده است . این حادثه سبب به صدا درآمدن زنگ خطر در مقابل تهدید ناشی از بازگشت احتمالی صدها جنگجوی داوطلب که در سوریه به خوبی آموزش های نظامی دیده اند ، شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
United States
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
۰
۰
واقعا عجب رویی دارند این اروپاییها خود كرده را .........نیست

نیازمندی ها