شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۰۳۷۷
تجلیل آقای خداحافظ انقلاب از امام جمعه سابق اصفهان

هشدار درباره دخالت مسئولان سیاسی در ساخت و سازهای شمال

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا از سوی مسئولان مهم دولتی خطاب به استانداران مازندران، گلستان و گیلان ابلاغ شده با اشاره به ضرورت راه اندازی شورای منطقه ای خزر برای پیگیری مسائل کالبدی و مهم این سه استان در موضوعاتی چون فعالیت های مخرب زیست محیطی و مدیریت سواحل، به آنها تاکید شده است حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از دخالت دستگاه ها و مسئولان سیاسی در حوزه ساخت و ساز در این استان ها به کار بگیرند.

مشکلات پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران بازنشسته و شاغل

خراسان آورده:در حالی که بر اساس تبصره 16 قانون بودجه سال 93 دولت مکلف شده 100 درصد هزینه های درمانی مربوط به ایثارگران بازنشسته و شاغل در دستگاه های اجرایی و افراد تحت تکفل آنها را توسط بنیاد شهید پرداخت کند، بر اساس بررسی های یک دستگاه نظارتی به علت آنکه قرار است معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور اعتبار مورد نیاز برای این موضوع را از سرجمع اعتبارات دستگاه های اجرایی کسر کرده و به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص دهد، این اقدام باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت هزینه های مذکور شده است که شایسته جایگاه و خدمات این عزیزان نیست.

موسوی لاری: روحانی گفتمان ندارد در زمین ما حرکت می‌کند

روزنامه کیهان نوشت:چند روز پس از رضا خاتمی عضو حزب منحله مشارکت که گفته بود «روحانی گفتمانی از خود ندارد» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز اعلام کرد اعتدال گفتمان نیست.موسوی لاری در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای آرمان و در پاسخ این سؤال که «آیا گفتمان اعتدال ادامه گفتمان اصلاح‌طلبی است؟» اظهار داشت: بارها بر این نکته تاکید کرده‌ام که اعتدال راه است، نه هدف؛ مسیر است نه مقصد، روش تحقق گفتمان است نه گفتمان. در جامعه ما دو گفتمان وجود دارد، گفتمان اصولگرایی و گفتمان اصلاح‌طلبی. هر کدام از این دو گفتمان یا معتدلانه و واقع‌گرایانه مطرح می‌شوند یا با افراط و تفریط، شتاب‌زدگی، خودشیفتگی و تمامیت‌خواهی. شعارهایی که آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند و امروز نیز در گفتار و رفتار به آن پایبند هستند، شعارها و آرمان‌های اصلاح‌طلبی است. بنابراین آقای روحانی بدون اینکه خود را اصلاح‌طلب معرفی کند، در زمین و مسیر اصلاح‌طلبی با مشی اعتدالی حرکت می‌کند.

وی این را هم گفته که اصلاح‌طلبان علت اصلی برخی مخالفت‌ها نسبت به دولت روحانی هستند.پیش از این رضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این سؤال که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟» گفته بود: اعتدال اصلا نمی‌تواند یک گفتمان باشد. گفتمان باید هدف را تصحیح کند که به کجا می‌خواهد برسد. ما گفتمان اصلاحات داریم و اصولگرایی که اهدافشان مشخص است. من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم البته باز هم به نظرم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد... اگر ما فقط به جذابیت اکتفا کنیم و ابعاد و حدود آن را مشخص نکنیم فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.در همین حال حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران در مصاحبه با نشریه ابتکار گفته است: اصلاح‌طلبی مشی و منش خود را دارد و به گفتمان اعتدال تبدیل نمی‌شود ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را حفظ می‌کنیم و قطعاً در انتخابات مجلس هم حرف خودمان را خواهیم زد.

البرز، بعد کرمانشاه بعد...؟!

کیهانن نوشت:پس از فشار جهت برکناری استاندار جدید البرز، اصلاح‌طلبان پروژه مشابهی را برای برکناری استاندار کرمانشاه آغاز کرده‌اند.در حالی که استاندار البرز هفته گذشته به خاطر اختلاف در میان طیف‌های حامی دولت برکنار شد اکنون خبر می‌رسد برخی اعضای اصلاح‌طلب ستاد حمایت از روحانی در کرمانشاه فضای سنگینی را علیه ابراهیم رضایی بابادی تدارک کرده و درصدد برکناری وی و تحمیل نامزد پیشنهادی خود هستند. سایت وابسته به این حلقه در کرمانشاه نیز چند وقتی است به جوسازی علیه استاندار منصوب دولت یازدهم می‌پردازد.

سهم‌خواهی و درگیری میان طیف موسوم به اعتدالگرا و اصلاح‌طلب در برخی استان‌های دیگر نیز موجب تنش‌هایی شده است. اصلاح‌طلبان در عین حال از تصدی وزارت کشور توسط رحمانی فضلی ناراضی هستند. میرولد معاون سیاسی وزارت کشور که سوابقی چون عضویت در هیئت مدیره بانک پاسارگارد، نمایندگی مجلس، دیوان محاسبات و... را در کارنامه خود دارد، اخیرا استعفا کرد. وی گفته بود قول و قرارش با رحمانی فضلی تا زمان تعیین استانداران جدید بوده است.

4 ماه از کارشکنی آمریکا در قبال ویزای نماینده ایران گذشت

روزنامه کیهان نوشت:ماجرای ویزای نماینده جدید ایران در سازمان ملل به کجا رسید؟ چرا بعد از 4 ماه توضیح روشنی از سوی وزارت خارجه ارائه نمی‌شود؟

شبکه اطلاع‌رسانی دانا با طرح این سؤال نوشت: حمید ابوطالبی پیش از معرفی به سازمان ملل، سفیر ایران در ایتالیا و بلژیک و استرالیا بود. در حالی که محمد خزاعی نماینده قبلی ایران در سازمان ملل در زمستان گذشته از همکاران خود در نیویورک خداحافظی کرد؛ متعاقب آن اعلام شد که حمید ابوطالبی قرار است به جای خزاعی ایران را در سازمان ملل نمایندگی کند. نخستین بار موضوع صادر نشدن روادید را یک خبرنگار آمریکایی در وبلاگ خود منتشر کرد. ال‌کامن خبرنگار سیاسی واشنگتن‌پست روز یازدهم مارس (20 اسفندماه) سؤال درستی را به نیابت از مردم ایران مطرح می‌کند که ایرانیان از خود می‌پرسند چگونه فضای باز و جدید گفت‌وگو میان ایران و آمریکا قرار است به اشتراک گذاشته شود حال آن که تهران قادر نیست مقام عالی‌رتبه خود را که می‌تواند نقش مهمی در باز شدن انجماد دیپلماتیک داشته باشد، به دفترش در سازمان ملل اعزام کند؟دولت آمریکا در شرایطی دست به این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی زده است که طبق گفته خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه، ابوطالبی قبلا و در دهه 70 برای حضور در سازمان ملل از دولت آمریکا روادید دریافت کرده است.

تجلیل آقای خداحافظ انقلاب از امام جمعه سابق اصفهان

کیهان آورده:روزنامه زنجیره‌ای اعتماد به بهانه سالگرد آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، عکس و تیتر اظهارات عبداله نوری را در صفحه اول خود گنجاند.نوری وزیر معزول دولت اصلاحات، یکی از عوامل ترویج افراطی‌گری و رادیکالیسم در وزارت کشور به همراه کسانی چون تاج‌زاده بود. وی همچنین مدیرمسئول روزنامه توقیف شده خرداد است که در آن روزنامه از رژیم صهیونیستی، گروهک نهضت آزادی و برخی مواضع ضد خط امامی حمایت شده بود.عبداله نوری به روزنامه اعتماد گفته است آیت‌اله طاهری همیشه پیشرو بود.صرف‌نظر از عملکرد آقای طاهری، حمایت فرد تندرویی با مختصات عبداله نوری، اسباب خدشه در شخصیت وی است. در فهم پیشرو بودن مدنظر نوری همین بس که به عنوان مثال احمد پورنجاتی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم 19 اسفند 91 در مصاحبه با روزنامه بهار گفته بود «آقای عبدالله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می‌نوشت به من گفت این دفاعیات را بخوان. به آقای نوری گفتم شما باید الان تصمیم بگیرید.

این چیزی که نوشته‌اید به عنوان دفاعیات برای روزنامه خرداد مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه‌تر برخورد کنیم خداحافظ انقلاب! تصمیمات را باید درست بگیریم نمی‌شود آن‌طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم یا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنیم بعدها گارد اصلاح‌طلبی ویژه بگیریم. من در دفتر رهبری بودم از آقای نوری تجلیل می‌شد که چه مرد مدبری است بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به این‌جا. این است که ته ماجرا مردم می‌گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است. مردم باید دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح‌طلبان کسب قدرت نیست».

19 فروردین امسال نیز روزنامه زنجیره‌ای آرمان از گعده شماری از اصلاح‌طلبان به همراه برخی سران نهضت آزادی نظیر ابراهیم یزدی، غلام‌عباس توسلی و هاشم صباغیان در منزل عبداله نوری خبر داد و این در حالی است که نوری تا چند سال پیش ادعای خط امامی بودن داشت و در عین حال هم از اسناد جاسوسی نهضتی‌ها در لانه جاسوسی باخبر بود و هم می‌دانست که امام خطر این گروهک التقاطی را بسیار بیشتر از دیگر گروهک‌ها توصیف کرده است.نوری اواسط بهمن 92 در جلسه محفلی شماری از شبه اصلاح‌طلبان در مشهد گفت «دولت نمره قبولی می‌گیرد. گرچه در سیاست داخلی و مشکلات جدی مانند حصر و زندانیان تغییری به‌وجود نیامده اما باز هم ناامید نیستیم... آنچه تاکنون اتفاق افتاده نسبتا خوب بوده ولی دولت گرفتاری‌های خودش را دارد و مثلا همین آقای جهانگیری تا قبل از معاون اولی هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا به او اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود... انتخابات خبرگان و مجلس اهمیت دارد. در انتخابات خبرگان ما اصلا دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو [!] را مدنظر داریم. می‌شود از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد، حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت. نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت احساس خطر کند و فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود».

پای افراطیون به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بازتر شد

روزنامه کیهان نوشت:همکار نشریات زنجیره‌ای تندرو به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد منصوب شد!علی‌اصغر سیدآبادی که سابقه دبیری سرویس فرهنگی روزنامه‌های توقیف شده از جمله «اعتماد ملی»، «یاس نو» (وابسته به حزب مشارکت) و... را در کارنامه کاری خود دارد، در حالی پست کلیدی نظارتی را تحویل گرفته که به دلیل روحیه «افراطی و غرب‌زده‌اش» در حوزه کتاب و پیگیری مسئله لغو ممیزی، بارها عملکرد و دیدگاه‌های علی جنتی را در این زمینه محافظه‌کارانه تلقی کرده است!به گزارش جهان‌نیوز، این انتصاب در شرایطی صورت گرفته که صالحی معاون وزیر ارشاد درباره اهمیت اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی گفته است: این مرکز یکی از بخش‌های حساس و قابل توجه به عنوان عقبه فکری و پژوهشی باید در کنار معاونت فرهنگی حضور داشته باشد و به تدوین برنامه‌های سالانه کمک کند.

نخواستیم با وزن 10 نفره معادلات مجلس را به هم بزنیم(!)

کیهان آورده:«چون با تشکیل فراکسیون اعتدال معادلات مجلس را به هم می‌زدیم آن را به تأخیر انداختیم».این اظهارنظر عابد فتاحی یکی از چند نماینده حامی فراکسیون دولت در مجلس است. او در مصاحبه با سایت تدبیر در این حد گفته «حتی اگر با 10 نفر هم که شده این فراکسیون را تشکیل می‌دهیم» (!)تشکیل فراکسیون جدید در مجلس طی 5-6 ماه گذشته از سوی چند نماینده خاص مطرح شده و توسط برخی نشریات اصلاح‌طلب نیز دامن زده شده است. تحلیل‌ها حاکی از آن است که برخی از محافل پیگیر موضوع درصددند هم از هیئت‌ رئیسه مجلس و هم از دولت امتیاز دوسره بگیرند! اما با این وجود راه‌اندازی فراکسیون مذکور به چند دلیل و از جمله کمبود نفرات یارگیری شده و متهم شدن اعضا به وکیل‌الدولگی و طی چند ماه گذشته به تأخیر افتاده است.

در این میان عابد فتاحی از اعضای فراکسیون 8-9 نفره اصلاح‌طلب در مجلس درباره علت تأخیر در تشکیل فراکسیون مذکور می‌گوید: «قرار بود بعد از انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون اعتدال رسما اعلام موجودیت کند اما در آن روز فرصت نشد. اما دلیل اینکه پس از انتخابات هیئت رئیسه این فراکسیون تشکیل نشد عمدی و به دلیل برنامه‌ریزی‌های هیئت موسس بود.»وی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند فراکسیون سوم را تشکیل دهند توانایی تشکیل آن را ندارند گفت: «عزم ما برای تشکیل این فراکسیون جدی است و توانایی تشکیل آن را داریم. از سوی دیگر اگر پیش از انتخابات هیئت رئیسه این کار را انجام می‌دادیم به دلیل آنکه بیشتر اعضای فراکسیون رهروان ولایت خواستار عضویت در فراکسیون سوم هستند به طور قطع رهروان ولایت از اکثریت می‌افتاد و تمام معادلات آنان در انتخابات هیئت رئیسه به هم می‌خورد و شرایط سیاسی مجلس تغییر می‌کرد(!) در واقع ما با تدبیر برنامه‌ریزی قبلی تشکیل فراکسیون سوم را به بعد از انتخابات هیئت رئیسه موکول کردیم.»

او در پاسخ به این پرسش که دلیل حمایت فراکسیون سوم از رهروان ولایت در حالی که هیچ سهمی به اعتدالیون در انتخابات هیئت رئیسه داده نشد و در مقابل یک عضو جبهه پایداری به هیئت رئیسه راه یافت چه بود، بیان کرد: « در نشست فراکسیون رهروان ولایت برای انتخاب کاندیدای نایب رئیسی مجلس آقای تاجگردون تنها یک رای از آقای باهنر کم داشت در غیر این صورت آقای تاجگردون به مجلس معرفی می‌شد از سوی دیگر قصد ما ورود به هیئت رئیسه نیست بلکه تنها می‌خواستیم وزن خود را بسنجیم.وی درباره اینکه آیا علی لاریجانی رئیس مجلس تاکنون واکنشی نسبت به تشکیل این فراکسیون نشان داده است یا نه می‌گوید: «ما حدود یک ماه پیش نشستی با آقای لاریجانی داشتیم و قصد و هدفمان از تشکیل فراکسیون سوم را تشریح کردیم او نیز نظرات خود را مطرح کرد، البته صراحتا مخالفت و موافقت خود را اعلام نکرد اما تشکیل این فراکسیون را زیاد به مصلحت نمی‌داند چون دلیلش قانع‌کننده است اما مانع از تشکیل این فراکسیون نیست، نگرانی او از اکثریت افتادن فراکسیون رهروان ولایت است، چرا که بیشتر نیروهایمان از فراکسیون رهروان ولایت است.»

وی در عین حال گفت: «حتی اگر یک روز هم به عمر مجلس باقی مانده بود و حتی با 10 نفر فراکسیون سوم در مجلس را تشکیل می‌دهیم.»یادآور می‌شود عدد 10 درباره فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها عدم رمزگشایی است. یک ماه پیش احمد شوهانی در مصاحبه با فارس اعلام کرد: در اینکه فراکسیون جدیدی شکل بگیرد تردیدی وجود ندارد. حتی اگر 10 نفر باشیم فراکسیون اعتدال را تشکیل می‌دهیم.

به گفته وی افرادی مانند علی مطهری، ابراهیم نکو، علیرضا محجوب، محمدرضا تابش و عابد فتاحی از موسسان این فراکسیون هستند.

در همین حال ابراهیم نکو پیش از این‌درباره علت تأخیر در تشکیل فراکسیون موسوم به اعتدال به فارس گفته است: منتسب شدن به دولت، مانع‌تراشی‌های لیدرهای فراکسیون رهروان ولایت و بررسی دقیق پیشنهادها جهت مصونیت‌سازی بیشتر فراکسیون از عوامل کندی تشکیل فراکسیون است.

بودجه جاری در اختیار استانداری ها

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از مراکز استانها خبر می‌رسد مبالغ زیادی خارج از بودجه جاری، در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته تا طبق نظر نمایندگان مجلس در استان‌ها هزینه شود. این مبالغ که برای هر استان ده‌ها میلیارد تومان است به وسیله‌ای برای تحکیم موقعیت نمایندگان مجلس جهت جمع آوری مجدد رأی برای مجلس بعدی تبدیل خواهد شد. معلوم نیست آقای رئیس‌جمهور از این اقدام که شبیه اقدام دولت قبلی است با خبر است یا نه. صاحبنظران معتقدند رئیس‌جمهور باید سریعاً مانع توزیع این پول شود تا جلوی پیدایش فساد در روابط دولت و مجلس و جریان انتخابات گرفته شود.

فرماندار بر کنار شده با توصیه دوباره فرماندار شد

روزنامه جمهوری اسلامی آورده: یک فرماندار احمدی نژادی که در یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به مسئولیت وی خاتمه داده شد، با توصیه وزیر کشور در یکی از شهرستان‌های استان قزوین به فرمانداری منصوب شد! با اینکه مسئولین ارشد و شخصیت‌های مؤثر سیاسی استان با این انتصاب مخالفت کردند، گویا اصرار یکی از نمایندگان استان موجب شد این شخص مجدداً حکم فرمانداری دریافت نماید.

رشد جمعیت اهل سنت به روزنامه عربستان کشید

جمهوری اسلامی اورده: موضوع رشد جمعیت اهل سنت در ایران، به روزنامه‌های عربستان هم کشیده شد. به گزارش ادیان نیوز، روزنامه‌های عربستان در اقدامی هماهنگ، اقدام به نشر مقاله‌ای مشترک در رابطه با رشد جمعیت در ایران کرده‌اند. این مقاله تأکید می‌کند: "شیعیان دریافتند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند تا کمتر از سی سال دیگر، اهل سنت جمعیت غالب در ایران خواهد شد،‌ فلذا ما از تمامی دوستان اسلام درخواست داریم که از این فرصت استفاده کنند و از برادران اهل سنت حمایت کنیم. حمایت ما از اهل سنت باید چند جانبه باشد و نباید دوستانمان را تنها گذاریم، شیعیان با توطئه رشد جمعیت می‌خواهند اکثریت جمعیت شیعه به نفع خودشان باشد." در ادامه این مقاله آمده است: "البته شیعیان خودشان در این امر مقصر بودند و می‌گفتند زندگی خوب منوط به کمتر داشتن اولاد است و ما از تمامی دوستانمان در ایران می‌خواهیم که با جدیت تمام اقدام به تولید مثل کنند، نگران اقتصاد هم نباشند، ما از آنها پشتیبانی خواهیم کرد." در پایان این مقاله آمده است: "آمارهای خوبی به دست ما رسیده است و ما متوقع هستیم که شیعیان به زودی زود سرنگون شوند."

ادعای مشاورسابق اوباما

قدس آنلاین نوشت: رابرت اینهورن مشاور اسبق اوباما در سخنانی مدعی شد که کاخ سفید با ایران در زمستان سال جاری در زمینه مسأله هسته‌ای به توافق می‌رسند.

افشاگری یکی از مدیران دولت قبل

روزنامه قدس از قول سایت مشرق نوشت: حمید حاجی عبدالوهاب معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کار در دوران محمد جهرمی گفت: دلیل رفتنم از دولت قبل این بود که خسته شده بودم از وعده‌های بی‌پایه و مصوباتی که پایبندی لازم برای اجرای آنها وجود نداشت، وزیر هم نمی‌توانست مشکل را برطرف کند، بنابراین اتفاقاتی می‌افتاد که نباید می‌افتاد. سال 89 درخواست بازنشستگی کردم. آقای شیخ‌الاسلام موافق نبود که من بروم، اما من خودم دیدم که واقعاً کارها پیش نمی‌رود، بنابراین تصمیم گرفتم که بروم.

قلع و قمع اشتباه است

قدس به نقل از سایت انتخاب نوشت: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو جامعه روحانیت مبارز، در دیدار صمیمانه با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان، مقابله مستقیم با معضلات اجتماعی همچون بدحجابی را اقدامی غلط و نادرست عنوان کرد و گفت: اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم وارد کار شده و با قلع و قمع دختران و پسران، آنها را برای ارشاد، تنبیه و یا مجازات به مرکز مبارزه با مفاسد اخلاقی ببرد، به طور کامل اشتباه بوده و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها