چرا همه عادل فردوسی پور نمی شوند؟

راز ستاره شدن در تلویزیون

وقتی بهنوش بختیاری گزارشگر فوتبال می شود

گزارشگری فوتبال را دوست دارم

بهنوش بختیاری اولین گزارشگر زن در ایران است! این را ما نمی‌گوییم، اگر همین جمله را در اینترنت جستجو کنید، می‌بینید که این ادعا در جاهای مختلفی مطرح شده. داستان باز می‌گردد به سال گذشته؛ وقتی که مخاطبان بازی پرطرفدار «لیگ برتر» که هر سال آن را با گزارش عادل فردوسی‌پور تهیه می‌کرده و اسیرش می‌شدند، نام بهنوش بختیاری را به عنوان گزارشگر آن دیدند. البته حالا بهنوش بختیاری به قاب کوچک می‌گوید آن گزارشگری را نباید زیاد جدی گرفت چون صرفا برای یک بازی انیمیشنی بوده و نه حرفه‌ای. در پرونده ویژه‌برنامه‌های صدا و سیما برای جام جهانی برزیل سراغ بختیاری رفتیم تا از او بپرسیم وقتی قبلا جای عادل فردوسی‌پور را گرفته، دوست داشته برای گزارش بازی‌های جام‌جهانی این بار جای مزدک میرزایی را بگیرد و به جای او به برزیل برود؟ بختیاری همچنین خبر می‌دهد که این روزها مشغول ضبط برنامه‌ای است که در آن قرار است استعدادیابی شود. این برنامه‌ برای شبکه نسیم ساخته می‌شود و بختیاری مجری و داور آن خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۲

خانم بختیاری شما ظاهرا به گزارشگری فوتبال خیلی علاقه دارید. درست است؟

بله، این کار را خیلی دوست دارم همان‌طور که فوتبال را دوست دارم.

یعنی اگر شما به جای مزدک میرزایی به عنوان گزارشگر بازی‌های جام‌جهانی انتخاب می‌شدید، برای گزارش بازی‌ها به برزیل می‌رفتید؟

من؟ نه! ایشان و همه گزارشگران فوتبال کلی برای کارشان زحمت کشیده‌ ، عرق ریخته و مطالعه کرده‌اند، آن‌وقت من بیایم گزارش کنم؟ آن هم در بازی‌های مهم جام‌جهانی؟ شوخی می‌کنید؟ واقعا گزارشگری فوتبال کاری بسیار تخصصی است. من فقط به این کار علاقه‌مندم و اصلا نمی‌توانم خودم را با آنها مقایسه کنم و پا جای پای آنها بگذارم.

خب شما که قبلا این کار را کرده‌اید و اسمتان به‌عنوان گزارشگر فوتبال هم مطرح شده است.

آن گزارشگری که شما می‌گویید مسلما با کار این عزیزان کارکشته بسیار متفاوت بود. گزارشی که من انجام دادم برای یک بازی در PS بود و چندان حرفه‌ای به حساب نمی‌آمد. آن بازی یک انیمیشن بود و گزارش برای آدم‌هایی که واقعی نبودند و کارتون بودند. نه این‌که کار ساده‌ای بود، اما قابل مقایسه با کار گزارشگران حرفه‌ای نیست. با این حال آن‌قدر این کار را دوست دارم که اگر پیشنهاد شود، می‌پذیرم.

یک گزارشگر حرفه‌ای فوتبال به چه امکاناتی باید مجهز باشد که شما نیستید؟

یک گزارشگر فوتبال، تمام زندگی‌اش فوتبال است. فوتبال‌های مختلف دنیا را می بیند و پیگیری می‌کند. درباره علم فوتبال مطالعه و معلومات کسب می‌کند و از سوی دیگر علاوه بر این‌که یک گزارشگر هر روز باید اطلاعاتش را به‌روز کند، باید روی بیان خودش هم کار کند.

در ایام نوروز، مسابقه‌ای از تلویزیون پخش می‌شد با نام «آقای گزارشگر». این برنامه را دنبال می‌کردید؟

نه متاسفانه فرصت نکردم تماشا کنم.

در این مسابقه گزارشگران آماتور با هم رقابت می‌کردند و طی آیتم‌های مختلف به گزارش بازی، شرکت در پرسش و پاسخ درباره اطلاعات فوتبالی و ... می‌پرداختند. اگر از شما دعوت می‌شد در این مسابقه شرکت کنید، به رقابت با دیگر گزارشگران می‌رفتید؟

چه برنامه جالبی بوده ظاهرا، اما من معتقدم هرکسی را بهر کاری ساخته‌اند و بهتر است هر کس در تخصص خودش کار و ادعا کند. حقیقتا باید گفت گزارشگران حرفه‌ای ما برای این‌که جایگاه امروزی خود را پیدا کنند، در همان حیطه خودشان زحمت کشیده‌اند و از جایی دیگر به آن نرسیده‌اند. بدم نمی‌آمد در این مسابقه شرکت کنم و از آنجا که این کار را خیلی دوست دارم، منتها فکرش را بکنید من به اندازه یک سرانگشت هم بتوانم جای مزدک میرزایی یا عادل فردوسی‌پور یا جواد خیابانی باشم!

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

این روزها کلا وقتم را شبکه «نسیم» که بتازگی رسما فعالیتش را آغاز کرده و شبکه طنز محسوب می‌شود، گرفته است. برای این شبکه برنامه‌ای می‌سازیم که کار اصلی‌اش استعدادیابی است؛ در این‌ برنامه استعدادهای نوجوان می‌آیند و در آیتم‌های مختلف شرکت می‌کنند. این استعدادیابی شامل موارد گوناگون است که اتفاقا فوتبال هم یکی از آنهاست.

شما چه کار می‌کنید برای این مسابقه؟

من مجری و داور مسابقه هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها