رئیس پژوهشکده غذا و متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر این‌که نگرانی از بابت دیابت در دنیا و ایران بسیار جدی است، اظهار کرد: در هفت سال اخیر، سالانه 400 هزار نفر به تعداد بیماران دیابتی در کشور افزوده شده است.
کد خبر: ۶۷۸۹۸۶

دکتر علیرضا استقامتی در حاشیه نخستین نشست دیابت که در هتل استقلال برگزار شد، به مهر گفت: بیش از 350 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا شده‌اند.

وی با اعلام این‌که شیوع دیابت در ایران روبه افزایش است، افزود: آمار دیابت در کشور طی هفت سال اخیر از 8درصد به بالای 11.5 درصد رسیده است.

وی افزود: این آمار بسیار نگران‌کننده است چون همراه است با جمعیتی که بسیار چاق هستند. مجموع اینها، دیابت را زیاد می‌کند و با توجه به این‌که دیابت یک بیماری پرعارضه است، طبیعتا می‌تواند مشکلات زیادی به دنبال داشته باشد.

استقامتی ادامه داد: مشکلاتی چشمی، کلیوی، قلبی و... از ناحیه ابتلا به دیابت می‌تواند فرد را درگیر کند و این برای نظام سلامت کشور علاوه بر این‌که خسارت‌های زیادی به‌دنبال دارد، هزینه‌های درمان را نیز بالا می‌برد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به شیوع دیابت در زنان اشاره کرد و افزود: متاسفانه شیوع دیابت در خانم‌ها مقداری بیشتر از آقایان است، اما نباید فراموش کرد که شیوع دیابت در هر دو جنس در حال افزایش است.

وی همچنین با هشدار نسبت به کاهش سریع سن ابتلا به دیابت در کشور گفت: سن ابتلا به دیابت به زیر 15 سال کاهش یافته است. علت اصلی این مساله نیز تغذیه نامناسب،‌ کم‌تحرکی و بویژه نشستن‌های طولانی کودکان جلوی کامپیوتر و تلویزیون است که چاقی را بین کودکان ایرانی افزایش داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها