وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای از حمایت همیشگی مردم مسلمان و میهن‌دوست ایران اسلامی از « تلاش‌های خادمان سیاست خارجی کشور و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی برای صیانت از حقوق و منافع ملت ایران» قدردانی کرد و گفت که نیازی به برگزاری تجمع در این زمینه نیست.
کد خبر: ۶۷۸۸۷۴
وزارت امور خارجه: از مردم ممنونیم، نیازی به برگزاری تجمع نیست

این بیانیه که امروز جمعه از سوی روابط عمومی وزارت امور خارجه انتشار یافت، در واکنش به برخی اخبار مبنی بر برگزاری گردهمایی حمایت از دیپلماسی کشور صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه همواره به حمایت‌های قاطبه افکار مردمی برای پیشبرد اهداف و منافع کشور در صحنه های بین المللی اتکا دارد اما از آنجا که چنین رویه ای برای اعلام حمایت و پشتیبانی عمومی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای وزارت امور خارجه و وظایف محوله به این وزارتخانه از سوی نهادهای عالی کشور متعارف نمی‌باشد، ضمن سپاسگذاری از بانیان این امر و خصوصا ابراز احساسات هموطنان عزیز، ضرورتی برای برگزاری چنین گردهمایی نمی‌بیند و تاکید می‌کند موثرترین حمایت از پیشبرد سیاست خارجی و اعتلای نام ایران اسلامی در سطح جهانی، تلاش مجدانه و همگانی برای ساختن ایرانی آباد، پیشرفته و متکی به توانمندی‌های ذاتی و علمی فرزندان خویش است.»

درخواست برگزاری تجمع حمایت از دستگاه دیپلماسی در واکنش به تجمعات اعتراض آمیزی صورت می گیرد که از سوی گروه موسوم به "دلواپسان " در تهران و برخی شهرهای کشور در هفته های اخیر برگزار شده است.

دلواپسان نسبت به عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه مذاکرات هسته ای انتقاد دارند و می گویند نگران آن هستند که رفتار کنونی تیم هسته ای که ریاست آن را « محمدجواد ظریف » وزیر امور خارجه بر عهده دارد، موجب از دست رفتن دستاوردهای دانشمندان ایرانی و دادن امتیازات غیرمعقول به طرفهای غربی شود.

در مقابل دلواپسان، حالا گروههای حامی وزارت امور خارجه و مذاکرات هسته ای درخواست تجمع کرده اند. در همین زمینه، احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در گفت وگو با ایرنا، از ارائه درخواستی برای برگزاری تجمع برای حمایت از دستگاه دیپلماسی کشورمان خبر داده و گفته است: با توجه به اینکه مکان این تجمع محوطه وزارت خارجه انتخاب شده است، باید این وزارتخانه هم در این زمینه موافقت خود را اعلام کند.

اما بیانیه وزارت خارجه نشان می دهد که با برگزاری چنین تجمعاتی موافق نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها