جام جم آنلاین گزارش می‌دهد

دوئل اوباما و پوتین؛ از قفقاز تا اینترنت

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد سازمان های اطلاعاتی کشورهای بزرگ از گوشی های تلفن همراه حتی در زمان خاموش بودن آنها جاسوسی می کنند.
کد خبر: ۶۷۸۸۶۳
جاسوسی سازمان های اطلاعاتی از موبایل خاموش

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ادوارد اسنودن در مصاحبه تلویزیونی گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا، سازمان اطلاعات روسیه یا چین و هر سازمان اطلاعاتی در جهان که اعتبارات لازم و گروهی از کارشناسان فناوری را در اختیار داشته باشد می تواند گوشی تلفن همراه شما را از همان زمان ارتباط با شبکه های مخابراتی کنترل کند.

اسنودن افزود: سازمان های اطلاعاتی امکان کنترل گوشی های تلفن همراه را از دور و حتی در زمان خاموش بودن گوشی ها دارند. این مسئله ترسناک است اما آنها می توانند از همه فعالیت های صاحب گوشی تلفن همراه آگاهی پیدا کنند. آنها از شیوه زندگی و دغدغه های صاحب گوشی تلفن همراه و حتی اینکه چه گوشی های دیگری نزدیک او قرار دارد، اطلاع پیدا می کنند. آنها حتی می دانند که آیا صاحب گوشی با فردی به جز همسرش بوده است.

گزارشگر شبکه الجزیره افزود: آنچه در دست شماست می تواند از یک گوشی تلفن همراه به سلاحی در دست دشمن شما تبدیل شود. مطالب زیادی درباره امکان نفوذ در اطلاعات شخصی افراد با استفاده از تلفن های هوشمند آنها منتشر شده است، اما به نظر می رسد این گوشی ها برای ضربه زدن به صاحبان خود هم هوشمند هستند. امکان تبدیل گوشی های تلفن همراه به میکروفن یا راه اندازی دوربین آنها برای گرفتن عکس بدون اطلاع صاحب گوشی وجود دارد. سازمان های اطلاعاتی می توانند به همه اطلاعات موجود در گوشی های تلفن همراه دسترسی پیدا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: جاسوسی از گوشی های تلفن همراه در شرایط خاموش بودن این گوشی ها هم تفاوتی ندارد و گوشی های هوشمند به طور کامل در کنترل سازمان های اطلاعاتی قرار دارند. سخنان اسنودن می تواند باعث آن شود که ما درباره بسیاری از کارهای خود تجدیدنظر کنیم.( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها