ستندی جدید نشان می دهد نیروهای آمریکایی در پایگاه این کشور در قطر به ستیزه جویان سوری آموزش می دهند. دمشق بارها گفته است آمریکا و متحدانش در منطقه پول، تسلیحات و آموزش نظامی در اختیار تروریستها قرار می دهند.
کد خبر: ۶۷۸۴۰۱
دست آمریکا در سوریه رو شد

این فیلم ابعاد جدیدی از حمایت آمریکا را از تروریستهایی که علیه دولت سوریه می جنگند، نشان می دهد.

در این مستند که در شبکه آمریکایی پی بی اس پخش شده است، شبه نظامیان می گویند مربیان آمریکایی در پایگاهی سری در قطر به آنها آموزش داده اند تا بتوانند به نیروهای سوری و خودروهای آنها حمله کنند.

این مستند نشان می دهد شبه نظامیان پیش از سفر به قطر با عوامل آمریکایی در ترکیه دیدار می کنند. گفته می شود این پایگاه سری نزدیک مرز قطر با عربستان سعودی واقع است. شبه نظامیان در این پایگاه مدت سه هفته نحوه استفاده از تسلیحات پیشرفته و روشهای جنگ را آموزش می دیدند.

دمشق بارها گفته است آمریکا و متحدانش در منطقه پول، تسلیحات و آموزش نظامی در اختیار تروریستها قرار می دهند. دستکم تاکنون یکصد و پنجاه هزار نفر در سوریه کشته و میلیونها نفر آواره شده اند.

درباه همین موضوع کارمند سابق کنگره آمریکا به پرس تی وی گفت آموزش تروریستهای سوریه در خاک قطر و اردن با هدایت نومحافظه کاران آمریکا و صهیونیستهاست.

رادنی مارتین در گفتگو با این شبکه درباره آموزش تروریستهای سوریه به دست نیروهای آمریکایی گفت این خود نشان دهنده ریاکاری و تزویر در حرفها و سیاستهای آمریکاست. البته مسئله آموزش شبه نظامیان سوریه تحت نظر مربیان آمریکایی چیز جدیدی نیست و آمریکا این سیاستها را سالهاست در سراسر جهان دنبال می کند. آمریکا نیروهایی را به اردوگاههای سری در شرق اروپا منتقل کرد تا مخالفان را هدف بازجویی و شکنجه قرار دهند که خلاف قانون اساسی آمریکاست.

در اوایل دهه 1960 نیز ، آمریکا به مخالفان کوبایی آموزش داد تا به کوبا حمله کنند. این کارهایی که آمریکا نشان می دهد نقض آشکار قوانین بین المللی است. آمریکا همچنین با این کارها حقوق بشر را نقض می کند.

آمریکا شورشیان را آموزش می دهد سربازان ارتش سوریه را که زخمی می شوند، بکشند. در این میان عربستان سعودی و قطر نیز شریک آمریکا شده اند و تسلیحات برای آموزش ستیزه جویان فراهم می کنند. من امیدوارم بشار اسد رئیس جمهور سوریه از این مسئله به اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد شکایت کند.

باید توجه داشت این واقعیتها نشان می دهد آمریکا حامی دولتی تروریسم است زیرا با ایجاد پایگاههایی، به کسانی آموزش می دهد که مردم سوریه از جمله نظامیان زخمی ارتش سوریه را بکشند. حامی اصلی چنین سیاستهایی در آمریکا نومحافظه کاران و صهیونیستها هستند.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها