دعوت رسمی عربستان از ظریف

هرچند پیش از این گفته شد وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی خود به‌صورت شفاهی برای سفر به ریاض دعوت کرده، اما دیروز معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طرف سعودی برای نشست وزرای خارجه کنفرانس اسلامی از دکتر ظریف دعوت رسمی کرده است که در حال بررسی و تنظیم سفر آقای دکتر ظریف یا یکی از مقامات وزارت خارجه برای نشست کنفرانس اسلامی هستیم.
کد خبر: ۶۷۷۶۲۰

به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان درباره سفر به یمن و شرایط دیپلمات ایرانی گفت: در گفت‌وگوهایی که با مقامات یمنی داشتیم به ما اعلام کردند یکی از عوامل ترور شهید اسدی دستگیر شده و به اطلاعات ارزشمندی در این رابطه رسیده‌اند. درخصوص آقای نیکبخت از گزارش‌ها و بخش‌های ذی‌ربط یمن نسبت به وضع وی ضمن این‌که ایشان در سلامت کامل به‌سر می‌برد، بسیار خوشحال می‌شویم که در آینده نزدیک شاهد آزادی وی باشیم.

او در ادامه درباره حمایت ایران از دولت اسد در سوریه بیان کرد: حتما نظامیان ما مشورت دادند و مستشاران نظامی ما در سوریه برای مبارزه با تروریسم به حکومت سوریه کمک کردند. ما به‌صراحت به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که شما در جهت تعهدات بین‌المللی مسئولیتی در مبارزه با تروریسم دارید و به مردم سوریه کمک کنید. او همچنین از اعزام یک گروه از نمایندگان مجلس برای نظارت بر انتخابات سوریه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها