پیام اعدام «مه‌ آفرید» به «بابک زنجانی»

بابک زنجانی در برابر پس دادن بدهی‌هایش‌ مقاومت می‌کند. اما حکم اعدام مه آفرید خسروی که زمزمه‌‌اش از دیماه سال گذشته آغاز شد و پس از تایید امروز به اجرا گذاشته شد، به نوعی هشدار و اولتیماتوم به بابک زنجانی و امثال وی است که از خواب بیدار شوند؛ چراکه دیگر حاشیه امنی که برای خود متصور بودند، در کار نیست.
کد خبر: ۶۷۶۹۳۳
پیام اعدام «مه‌ آفرید» به «بابک زنجانی»

به گزارش سایت «فردا»؛ خبر اعدام مه آفرید خسروی که به دلیل اتهامات وارده محکوم به اعدام و رد مال مفسده شده بود، امروز به عنوان مهمترین خبر کشور در پیشانی رسانه های داخلی قرار گرفت. پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی که از سال 90 مطرح شد و توسط قاضی سراج مورد بررسی قرار گرفت دارای پیچیدگی‌های خاصی بود که سبب شد بررسی آن به طول انجامد و با توجه به در دسترس نبودن برخی از متهمان این پرونده نظیر محمود رضا خاوری، مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی هنوز ابعاد دیگری از این پرونده قابل بررسی است و با بازگرداندن وی نکات دیگری مورد واکاوی قرار گیرد.

اما در این زمینه باید گفت که جرائم مشابه دیگری نیز هنوز در قوه قضائیه در حال بررسی است که پرونده « بابک زنجانی» یکی از این پرونده‌های مهم است. تا به اینجا مسئولانی که با پرونده وی سرو کار دارند نسبت به پیچیدگی جرائم بابک زنجانی اظهار نظر کرده و این پرونده را یکی دیگر از پرونده‌های سخت و پیچیده مالی کشور قلمداد کرده‌اند.

عدم همکاری بابک زنجانی در این زمینه نیز به پیچیدگی پرونده وی افزوده است. زنجانی در اوائل محرز شدن فساد مالی‌اش با یک دروغ بزرگ بیان کرد که بدهی اش را در حسابی در بانک تاجیکستان واریز کرده است اما بعد از این مساله بانک مذکور گواهی مربوط به پرداخت بدهی زنجانی را جعلی اعلام کرد. بعد از ان نیز موضوع ضبط دارایی های زنجانی بوجود آمد که یوسفیان ملا، نماینده عضو کمیسیون اصل 90 اعلام کرد که دارایی های داخلی وی کمتر از مبلغ بدهی هایش است و دسترسی به دارایی های خارجی بابک زنجانی نیز کار دشواری است.

"جهاد نکاح" به فلوجه عراق هم رسید

یک مسئول عراقی اظهار کرد: 15 زن عضو گروه داعش که تابعیت‌های خارجی داشتند در فلوجه عراق دست به "جهاد نکاح" زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری الوطن العربی، این مسئول عراقی اعلام کرد: 15 تن از زنان خارجی با اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" اقدام به "جهاد نکاح" در شهر فلوجه کردند.

حمید الهایس، رئیس شورای نجات الانبار در مصاحبه با شبکه العراقیه اظهار کرد: اطلاعاتی که در این خصوص به دست ما رسیده، نشان می‌دهد 15 زن که تبعه کشورهای مختلف هستند، با اعضای داعش در فلوجه دست به آنچه که آن را "جهاد نکاح" می‌خوانند، زده‌اند.

وی افزود: عملیات امنیتی با هدف ریشه کن کردن تمام گروه‌های تروریستی در همه مناطق شهر فلوجه آغاز شده و باید تمام قبایل این شهر علیه این گروه تروریستی به پاخیزند.

نیروهای عراقی سعی داشتند کنترل این شهر را به دست بگیرند اما موفق نشدند و با وجود بمباران هوایی و زمینی نیروهای عراقی باز هم نتوانستند مقابل افراد مسلحی که بر این شهر مسلط شده بودند، مقاومت کنند.

ابراز پشیمانی از رأی به خاتمی

همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب در هفدهمین سالگرد انتخابات دوم خرداد ۷۶ نوشت با خیال راحت می‌گویم از رأی خودم به خاتمی پشیمانم.

نیک‌آهنگ کوثر سالهای طولانی با نشریات متعدد اصلاح‌طلب همکاری داشت و از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بود. وی دوم خرداد را توهم تغییر توصیف کرده و نوشت: آن زمان بسیاری از ما روزنامه‌نگاران که یادمان رفته بود کارمان اطلاع‌رسانی است، تبدیل به تبلیغات‌چی‌های خاتمی شده بودیم. خیال می‌کردیم با انتخاب ناطق، همه چیز تمام خواهد شد در نتیجه تنها راه چاره، از خودگذشتگی و فعالیت به نفع خاتمی بود.

به گزارش جهان، وی می‌افزاید: مشکل اما از جایی شروع شد که بسیاری آن روزگار حاضر نبودند به کم بسنده کنند و حدانتظارشان را پایین نگاه دارند و می‌خواستند از خاتمی «عبور» کنند.‌ آن زمان بود که می‌شد فهمید بسیاری از کسانی که مدعی «اصلاح‌» هستند، محافظه‌کارانی نسبتاً تکنوکرات‌اند که بقای وضع موجود و روابط اقتصادی ایجاد شده برای‌شان مهم‌تر بود از تغییر. دانشجویانی که می‌خواستند از او عبور کنند، یکی یکی درو شدند.

در همین حال آذر منصوری عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت به پیام نو گفت: «مهمترین آسیبی که در خصوص جریان اصلاحات وجود داشته، تبیین نکردن مبانی اصلاح‌طلبی و حرکت آنها است که به دلیل این تشریح نشدن بعضاً دیده شده است که برخی‌ها تکروی‌ها و تندروی‌هایی انجام داده‌اند که به نام جنبش مدنی و جریان اصلاح‌طلبی به آن نگاه شده است. به همین دلیل اصلاحات در برخی مقاطع دچار آسیب‌هایی شده است.»

از سوی دیگر وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی به قلم مرتضی کاظمیان از اعضای فراری گروهک ملی-مذهبی نوشت: دوم خرداد خاتمی درسی برای دولت اعتدال است.

بی‌بی‌سی افزود: تحصن نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با همراهی نیروی اجتماعی اصلاح‌طلب همراه نشد. ریزش و فاصله‌گیری بدنه‌ای که قرار بود «فشار از پایین» را برای «چانه‌زنی در بالا» سامان دهد، از خیلی پیش‌تر شروع شده بود.

مردم تشنه خاتمی‌اند!

سعید حجاریان طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «اصلاحات زنده است.» در زنده و پویا بودن اصلاحات نباید شک داشت اما اصلاحات فرآیندی آماده نیست بلکه باید خشت بر روی خشت گذاشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد. تشکیلات و سازمان از نیازهای ضروری کار کردن است و در کنار آن باید مدنظر داشت که تشکیلات تنها در حزب خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: مردم کشورمان هم بیش از همه تشنه احساس برخورد اصلاح‌طلبانه و متعادل هستند؛ به عبارتی می‌توان این نیاز را اینگونه تفسیر کرد که مردم میانه‌روی ایران کاراکتری مانند سیدمحمد خاتمی را می‌پسندند و اگر او در صحنه حضور نداشته باشد، به دنبال فرد دیگری با همان ویژ‌گی‌ها هستند چون به این نتیجه رسیده‌اند که سیدمحمد خاتمی ‌نقطه تعادلی در جامعه است اما در کنار آن نباید برخی انتقادات به عملکرد خاتمی را فراموش کرد که بررسی و رفع آنها به تسریع در رسیدن به اصلاحات کمک خواهد کرد.

حجاریان تاکید کرد: فعالیت در انتخابات الزاما با هدف پیروزی نیست. از سوی دیگر این نکته نباید فراموش شود که اصولگرایان را نباید از اصلاح‌طلبان تفکیک کرد چون آنها هم اصلاح‌طلب هستند هرچند ابراز نمی‌کنند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌گویند مشکلاتی وجود دارد و این نقطه مشترک بزرگی بین دو جریان سیاسی کشور است اما عده‌ای می‌گویند باید سریع وارد عمل شد و اصلاح‌طلبان می‌گویند که اگر توان دارید، بروید و عمل کنید اما ما نیستیم. اصلاح‌طلبان می‌گویند مشکل هست و باید این مشکلات را حل کرد که در این زمینه موضع اصلاح‌طلبان با اصولگرایان تفاوتی ندارد بنابراین می‌شود با آنها صحبت کرد و اشتراکات را یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها