کنگره ملی لیبی اعلام کرد انتخابات پارلمانی به‌طور قطع روز چهارم تیر برگزار خواهد شد. این کنگره از کمیته‌های پارلمانی خواست برای انتقال قدرت به پارلمان آینده، آمادگی‌های لازم را به‌دست آورند.
کد خبر: ۶۷۶۶۷۲

صالح المخزوم، معاون دوم رئیس کنگره ملی لیبی با قرائت بیانیه‌ای تاکید کرد روز چهارشنبه موعد برگزاری انتخابات پارلمانی است و این روزی تاریخی خواهد بود. پیشتر قرار بود انتخابات پارلمانی دسامبر 2014 (آذر) برگزار شود.

این در حالی است که درگیری نیروهای طرفدار خلیفه حفتر سرلشکر شورشی شامل گردان‌هایی از ارتش و گروه‌های مسلح در لیبی علیه گروه‌های تندرو می‌تواند مانع ساماندهی برگزاری انتخابات شود.

عمق اختلاف بین دولت و کنگره ملی بر سر تحولات تازه لیبی روز پنجشنبه بروز پیدا کرد زیرا دولت پارلمان را متهم کرد گروه‌هایی شبه‌نظامی را از مصراته در غرب لیبی برای حفاظت از طرابلس به این شهر فراخوانده است. بر همین اساس دولت لیبی پنجشنبه از گروه‌های شبه‌نظامی خواست برای محفوظ ماندن امنیت طرابلس این شهر را ترک کنند.

ناظران می‌گویند نبردی را که نیروهای هوادار خلیفه حفتر از یک هفته پیش آغاز کرده‌اند، توانسته است تاکنون 300 گروه مسلح موجود در صحنه نظامی لیبی را به دو جبهه مقابل یکدیگر تقسیم کند. جبهه اول نیروهای هوادار حفتر که پیکره اصلی آنان را افسران سابق ارتش لیبی تشکیل می‌دهند. جبهه دوم، زنجیره‌ای از گروه‌های افراطی هستند که گروه انصار الشریعه در صدر آنها قرار دارد. این گروه اندیشه‌های القاعده را دنبال می‌کند و مرکز اصلی استقرار آن شهرهای درنه و بنغازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها