رئیس‌ جمهوری در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه با تأکید بر توسعه و تقویت بیش از پیش مناسبات دو کشور گفت: مشارکت و همگرایی ایران و روسیه زمینه‌ساز ایجاد منطقه‌ای باثبات و امن خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۰۱۳
همگرایی ایران و روسیه منطقه‌ای باثبات را بوجود می‌آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری،حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که امروز چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه چهارمین اجلاس سران سیکا انجام گرفت، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس‌جمهور روسیه تصریح کرد: از ملاقات روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس بیشکک تا به امروز تحولات فراوانی را در جهان شاهد بودیم، اما با وجود این جریانات روابط دو کشور همواره و روزبه‌روز گرم‌تر و صمیمی‌تر شده و اعتماد و علاقه دو کشور در جهت ایجاد روابطی پایدار توسعه یافته است.

وی اظهار داشت: روسیه نه تنها همسایه و دارای تاریخی عمیق در روابط با ایران است، بلکه مطمئناً توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های دو کشور زمینه‌ساز ایجاد منطقه‌ای امن خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه همفکری‌ها و همکاری ایران و روسیه در جهت ایجاد صلح در منطقه طی ماه‌های گذشته بسیار مؤثر بوده است، افزود: دو کشور در خصوص توسعه و تقویت روابط دوجانبه نیز تصمیمات راهبردی و رایزنی‌های فراوانی در سطوح کارشناسی با یکدیگر داشته‌اند.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط همه جانبه با روسیه گفت: توسعه مناسبات میان ایران و روسیه نه تنها به نفع دو کشور و دو ملت است بلکه همه ملت‌های منطقه از این رابطه بهره‌مند خواهند شد.

ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با روحانی، ایران و روسیه را همسایگان دیرینه و شرکای مطمئنی برای یکدیگر توصیف کرد و افزود: مواضع دو کشور حتی در شرایط بحران‌زده بین‌المللی در یک جهت بوده است.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه پروژه‌های مشترک در حال پیشرفتی با یکدیگر دارند، اما امکانات و ظرفیت‌های فراوان دیگری هم در دو کشور وجود دارد که باید از آنها در جهت توسعه روابط استفاده کنیم.

پوتین با اشاره به ملاقات در بیشکک و مکالمات تلفنی با روحانی و دیدارهای کارشناسان دو کشور، تصریح کرد: البته ایران و روسیه مسئولیت خطیری در حفظ ثبات، امنیت و توسعه منطقه خزر دارند که این می‌تواند دستور کار مهم و بزرگی برای دو کشور قلمداد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها