مردی که با جعل امضای افراد، املاک و مغازه‌های آنها را به دیگران می‌فروخت و با این روش ده میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس آگاهی شهر قدس در غرب استان تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۷۵۹۰۶
کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی مرد حقه‌باز از مردم

رئیس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، یک قطعه از زمین پدری‌اش را به مردی فروخته است، اما مدتی بعد مرد خریدار امضای وی را جعل کرده و قطعه زمین دیگری را که متعلق به وی بوده به فرد دیگری فروخته و متواری شده است.

بازپرس محسن پورساداتی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، خریدار فریب‌خورده وقتی مرد فروشنده را پیدا نمی‌کند، سراغ صاحب زمین ـ شاکی ـ می‌رود و در گفت‌و‌گو با وی متوجه می‌شود او از فروش زمین خود بی‌خبر بوده و با مشخصاتی که از مرد کلاهبردار به‌دست می‌آورد، پی می‌برد او همان فردی بوده که پیش از این نیز سر او کلاه گذاشته است.

وی یادآور شد: در پی این شکایت مرد شیاد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که بیش از 30 نفر با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت‌هایی عنوان کردند مردی آنها را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کلان کرده است.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، مرد شیاد با جعل امضای برخی از شاکیان، املاک و زمین‌هایشان را که از 40 تا 300 میلیون تومان ارزش داشته است به نام خود انتقال داده و به افراد دیگری فروخته است و علاوه بر آن با پیش‌فروش آپارتمان‌های در حال احداث دیگران و نیز فروش چند باب مغازه آشنایانش متواری شده است.

رئیس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس گفت: با جمع بندی این اطلاعات پاتوق‌های احتمالی متهم فراری زیر نظر گرفته شد تا این که چند روز پیش مخفیگاه وی شناسایی و دستگیرشد و با انتقال به پلیس آگاهی به کلاهبرداری ده میلیارد تومانی از مردم اعتراف کرد.پورساداتی با توصیه به مردم از آنها خواست در صورتی که قصد معامله زمین یا ملکی را دارند، هنگام خرید اصل سند ملکی را از خریدار طلب کرده و اصالت آن را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: خریداران ملک و زمین باید معامله‌هایشان را در حضور دو شاهد که در زمینه حقوقی و ثبت‌های ملکی فعالیت دارند، انجام دهند تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند و انتقال اسناد ملکی‌‌شان حتما در دفترخانه‌های معتبر صورت گیرد.

رئیس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس یادآور شد: با توجه به این که متهم تاکنون با این شیوه‌های متقلبانه ده میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است، از مردم می‌خواهیم چنانچه در دام وی گرفتار شده‌اند برای شکایت و پیگیری پرونده‌هایشان در دادسرای شهر قدس در غرب استان تهران یا پلیس آگاهی این شهر حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها