آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلیدبا اشاره به اقدامات گروه تروریستی بوکو حرام گفت: این گروه که خود را منتسب به اسلام می‌کنند بیگانه از اسلام هستند و به عقیده ما وحشیانی اند که نام انسان را هم نباید بر آنها گذارد..
کد خبر: ۶۷۴۸۲۷
گروه بوکوحرام وحشیانی هستند که نام انسان نباید بر آنها نهاد

به گزارش روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود باتاکید بر رفتار این گروه تروریستی در ربودن بیش از دویست دختر دانش آموز و فروش آنان به مبلغ ناچیز گفت: گناه دختران این است که در مدرسه درس می خواندند و اعتقاد این گروه آن است که دختران نباید درس بخوانند لذا باید اسیر شوند.

وی با بیان این که همه این مسائل آثار نهال خبیثه ای است که به دست تکفیری ها کاشته شده، اظهار داشت: دنیا بداند که آنان از اسلام بیگانه اند و اصلا مسلمان نیستند. و خارج از اسلام هستند و به عقیده ما وحشیانی اند که نام انسان را هم نباید بر آنها گذارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره بر لزوم هوشیاری در مقابل چنین گروه های نادان و دور از عقل و منطق، افزود: باید مراقب بود مبادا این گروه ها بهانه ای به دست دشمنان ما در اروپا و آمریکا بدهند و آنها بر ضد اسلام تبلیغات کنند وبگویند ببینید مسلمانان دارند چه کار می کنند.

وی با تأکید مجدد بر این که چنین گروه و افرادی بیگانه از اسلام و نامسلمان هستند، هشدار داد: ممکن است که این گروه از سوی دشمنان اسلام تحریک شده باشند تا بعد بتوانند با مستمسک قرار دادن اعمال زشت، بر ضد اسلام و مسلمین تبلیغ کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: شنیده ایم برخی مفتیان بزرگ اهل سنت نیز تنفر و بیگانگی خود را از این افراد و چنین کارهایی اعلام کرد، تا همه بدانند که این وصله ها به اسلام نمی چسبد.

وی گفت:امیدوارم خداوند ما را از شر همه اشرار نجات دهد و از چنگال این اسلام ستیزها رهایی بخشد.

آیت الله مکارم شیرازی از حضور گسترده و پرشور مردم به ویژه جوانان عزیز در مراسم معنوی اعتکاف قدردانی کرد.

وی افزود: بحمد لله مراسم معنوی اعتکاف با شور و شعف و آبرومندی پایان یافت و در واقع خاری در چشم دشمنان اسلام و آنهایی بود که می گویند مردم از دین و اسلام فاصله گرفته اند.

این مرجع تقلید با اشاره به ارائه آمار مراسم معنوی اعتکاف از سوی مسؤولان مبنی بر این که حدود 70 درصد از شرکت کنندگان جوان بودند تأکید کرد: این مسأله نشان می دهد که تا چه اندازه جوانان پایبند به مسائل اسلامی هستند و حتی امر مستحب دشواری مانند اعتکاف را با جان و دل پذیرا می شوند و حتی وقتی عدّه ای در قرعه کشی نوبت به آنها نمی رسد بسیار ناراحت و نگران می شوند که چنین توفیقی نصیب شان نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در اسلام برای تحول افراد و جامعه برنامههای متنوعی اندیشیده شده خاطرنشان کرد: نماز جمعه،‌ مراسم عمره، مراسم حج، مراسم ماه رمضان، مراسم نمازهای عید، مراسم اعتکاف و امثال این امور هر کدام می تواند منشأ تحوّل اساسی در جامعه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها