ایران زمین

آزادراه تهران ـ شمال همچنان در اولویت طرح‌های دولت

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از خارج نشدن آزادراه تهران ـ شمال از طرح‌های اولویت‌دار دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۱۳۹

محمدباقر نوبخت درباره اعتبارات بحران برف غرب مازندران گفت: مصوب شده 146 میلیارد تومان در قالب تسهیلات در اختیار استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اخیرا متوجه شدیم بخشی از کسانی که در امور کشاورزی و باغداری خسارت دیدند، نتوانستد تسهیلات بگیرند و از استاندار خواستیم فهرست آنها را ارائه دهد تا در قالب تسهیلات بتوانیم حمایت کنیم.‌/‌ مهر

امدادرسانی به گرفتاران سیلاب سیستان و بلوچستان

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، از امدادرسانی به جمعیت گرفتار در سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی بر اثر طغیان رودخانه فصلی در سیستان و بلوچستان، افزود: در این حادثه، شهرستان سراوان و شش روستای پشتکوه، تل کوه، شهرک، خوشاب، کورکان و حاجی‌آباد تحت تاثیر قرار گرفت.

وی به برپایی یک اردوگاه و ۳۵ دستگاه چادر امدادی در این استان اشاره و تصریح کرد: با تلاش نیروهای امدادی بیش از ۲۰۰ نفر از مردم حادثه‌دیده تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند.‌/‌ مهر

ضرب و شتم قرقبان جنگلداری سعدآباد گرگان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: پنجشنبه شب گذشته قرقبان طرح جنگلداری سعدآباد و ناهارخوران مورد ضرب و شتم دو متخلف قرار گرفت.

رسول مقسم با بیان این‌که طرح جنگلداری سعدآباد و ناهارخوران در منطقه شصت کلا واقع شده است، افزود: این دو متخلف تبر در دست قصد ورود به اراضی جنگلی منطقه شصت کلا را داشتند که با ممانعت حسن عمادالدین، قرقبان منطقه مواجه می‌شوند و وی را با تبر و چاقو مورد ضرب و شتم قرار داده و متواری می‌شوند.

به گفته وی این دو ضارب علاوه بر ضربه‌های متعدد چاقو، با پشت تبر به صورت قرقبان ضربه شدید وارد کردند، به‌طوری که اکنون حسن عمادالدین در بیمارستان 5 آذر گرگان بستری است و شرایط جسمی مناسبی ندارد.

مقسم از دستگیری این دو ضارب متواری خبر داد و گفت: براساس دستور پیگیری ویژه دادستان و تلاش پرسنل کلانتری 13 هر دو متخلف دستگیر و بازداشت شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان یادآور شد: حدود 40 روز پیش نیز محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست توسکستان برای حفاظت از حیوانات و جلوگیری از شکار غیرقانونی مورد ضرب و شتم عده‌ای قرار گرفتند.‌/‌ مهر

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا در خرداد ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا در 9 خرداد امسال در روستای خشکناب بستان آباد، زادگاه استاد شهریار خبر داد.

علی‌‌اکبر صفی‌پور با اعلام این خبر افزود: این روستا ظرفیت تبدیل به منطقه گردشگری را دارد و این جشنواره می‌تواند اولین قدم برای این منظور باشد.

وی با بیان این‌که برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا، زمینه‌‌ بازسازی خانه‌ فرهنگی تاریخی استاد شهریار را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این جشنواره به نوعی مجمع اصحاب فضل و هنر و ادب است و آثار تولید شده در آن جمع‌بندی و داوری شده و همزمان با روز ملی شعر و ادب در قالب مجموعه‌ای نفیس رونمایی می‌شود.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها