ظریف:

امیدواریم 1+5 مصمم به توافق هسته​ای باشد

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران با اراده و مصمم وارد مذاکرات هسته‌ای شده، ابراز امیدواری کرده است که طرف مقابل نیز به همین میزان برای رسیده به توافق مصمم باشد.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۹
امیدواریم 1+5 مصمم به توافق هسته​ای باشد

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی صبح جمعه بار دیگر ابراز امیدواری کرد که 1+5 نیز به اندازه ایران در مذاکرات هسته‌ای مصمم به دستیابی به راهکاری جامع باشد.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان از روز چهارشنبه دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین اتریش آغاز کرده‌اند. طرفین در این دور، کار بر روی پیش‌نویس توافق جامع را، که باید تا 29 تیر ماه به دست آید، آغاز کرده‌اند و امیدوارند با رفع اختلافات، روی متنی واحد به تفاهم برسند.

آقای ظریف در حالی که امروز دور تازه مذاکرات به پایان می‌رسد، در صفحه توئیتر خود نوشته است: «اراده مهمترین مولفه برای موفقیت هر مذاکره‌ای است. ما مصمم هستیم، امیدواریم همتایانمان هم، همینطور باشند.»

سید «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران شب گذشته با بیان این که مذاکرات در «فضای حسن نیت» برگزار می‌شود، روند پیشرفت مذاکرات را «دشوار و بسیار کند» خوانده بود. با این وجود «سرگئی ریابکوف» همتای روس وی، می‌گوید با وجود اختلافات، احتمال دستیابی به تفاهم بر سر «ساختار و ترکیب» متن توافقنامه، وجود دارد.

آقای ظریف در پیام دیگری که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، در مورد دیدار دیروز خود از اردوی تیم ملی که در فاصله یک ساعته با محل مذاکرات برگزار می‌شود، نوشته است: «از ملاقات جوانانمان در زمین مسابقه به وجد آمدم. از آن‌ها خواستم همه تلاششان را برای پیروزی در ماه جولای انجام دهند و آن‌ها هم از من همین را خواستند.» (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها