بنزین و مواد شیمیایی حاصل از فرآیند احتراق در خودروها، تجهیزات چمن‌زنی و دود سیگار از اصلی‌ترین ترکیبات موثر در بروز سرطان‌ پستان است.
کد خبر: ۶۷۳۶۵۱

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافته‌اند کاهش قرار گرفتن در معرض ترکیب‌های شیمیایی می‌تواند به حفظ سلامت بسیاری از زنان کمک کند. در این مطالعه به برخی ترکیبات موثر در بروز سرطان‌ پستان اشاره شده است:

ـ حلال‌ها از جمله متیلین کلراید موجود در پاک‌کننده‌ها و لکه‌برها

ـ هورمون‌های دارویی مورد استفاده در روش هورمون درمانی جایگزین

ـ برخی ترکیب‌های ضداشتعال مورد استفاده در مبلمان

ـ استیرن موجود در دود تنباکو

ـ آب‌ آلوده به حلال‌ها یا پسماندهای مواد ضدعفونی‌کننده

مصرف داروی ضدافسردگی تا 6 ماه ادامه یابد

یک فوق‌تخصص روان‌تنی با بیان این‌که برای پیشگیری از بازگشت علائم افسردگی باید مصرف دارو دست‌کم تا شش ماه ادامه داشته باشد، گفت: تصمیم‌گیری در مورد پایان دوره درمان با روانپزشک است.

دکتر محسن رحیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که داروهای ضدافسردگی برای درمان اختلالات خلقی از نوع افسردگی تجویز می‌شود، افزود: داروهای ضدافسردگی بسیار متنوع است، اما انواع جدید این داروها فاقد بسیاری از عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی و افزایش‌وزن هستند.

وی با تاکید بر این‌که برای اثربخشی داروهای ضدافسردگی، سه تا چهار هفته زمان لازم است، تاکید کرد: بهترین روش درمانی، ترکیب دارو‌درمانی و روان‌درمانی است، اما در مورد افراد مبتلا به افسردگی شدید، ابتدا دارو‌درمانی توصیه می‌شود تا انرژی لازم را برای روان‌درمانی به دست آورند.

البته داروهای ضد‌افسردگی ممکن است باعث خشکی دهان، اختلال گوارشی به صورت اسهال، یبوست، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی و سرگیجه موقت شود که علائم در افراد مختلف و انواع داروها متفاوت است.

خطر ابتلا به سنگ‎های اسیداوریکی با مصرف زیاد گوشت

یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری گفت: مصرف رژیم پروتئینی سرشار از گوشت قرمز، احتمال ابتلا به سنگ‎های اسید اوریکی را افزایش می‎دهد.

دکتر امیرعباس شه‎دوست در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: علل ابتلا به سنگ کلیه، فقط گرما و مصرف آب نیست، بلکه دلایل ژنتیک و ساختاری کلیه هم زمینه‎ساز ابتلا به سنگ کلیه است. ابتلا به سنگ کلیه می‌تواند از کودکی آغاز و تا سنین بالاتر وجود داشته باشد. این بیماری در سنین کودکی، به علت ژنتیک و مادرزادی بوده و در افراد بالغ بحث مادرزادی کمتر مطرح است.

وی افزود: سنگ کلیه تا زمانی که شروع به حرکت نکند و وارد حالب نشود، بدون علامت است. وقتی سنگ شروع به حرکت کند باعث بروز علائمی همچون درد شدید پهلو، استفراغ و درد شکم می‌شود که به صورت ناگهانی شروع و جزو دردناک‌ترین بیماری‎هایی است که یک فرد می‎تواند تجربه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها