برگزاری مراسم همایش دانش‌افزایی مربیان گرچه بدون حضور مدرسان خارجی، تاثیر چندانی در افزایش دانش مربیان مطرح فوتبال ایران نداشت، اما بهانه‌ای شد تا مغزهای متفکر نیمکت‌های لیگ برتر در فضایی دوستانه به حمایت از تیم ملی بپردازند.
کد خبر: ۶۷۲۸۲۶

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال که خود زمانی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت، در حاشیه این نشست در مورد حمایتی که باید از تیم ملی در راه جام‌جهانی صورت بگیرد، گفت: دین ما اعتدال است، اما متاسفانه ما 34 سال است که افراط و تفریط داریم. همه چیز باید براساس اصول پیش برود. نه این‌که خیلی حمایت کنیم و از آن طرف بام بیفتیم و نه این‌که بخواهیم طور دیگری برخورد کنیم. سطح توقع از تیم ملی باید مشخص باشد. به نظرم نباید انتظار داشته باشیم تیم ملی حتما از گروهش صعود کند. همین که برود و فوتبال ایرانی بازی کند، برای ما کافی است. ما به خاطر این مساله نباید تیم ملی را تحت فشار بگذاریم. یحیی گل‌محمدی هم با بیان این‌که به نتایج تیم ملی در جام‌جهانی خوش‌بین است، گفت: جام‌جهانی یک آوردگاه بزرگ است و ما هم باید بسترهای لازم را بری موفقیت در چنین آوردگاهی آماده کنیم. در این راه همه جامعه فوتبال باید از تیم ملی حمایت کنند تا ان‌شاء‌الله بتوانیم در جام‌جهانی نتیجه بگیریم.

مجید جلالی دیگر مربی فوتبال کشورمان که در این همایش به عنوان مدرس شرکت کرده بود نیز در جمع خبرنگاران در مورد نتیجه‌گیری در تیم ملی جام‌جهانی گفت: ایران زودتر از همه تمرینات آماده‌سازی‌اش را شروع کرده و قطعا در جام‌جهانی نتیجه‌ خوبی خواهد گرفت.

در عین حال حمید درخشان روی انجام بازی‌های تدارکاتی تاکید داشت تا عیار تیم ملی بهتر مشخص شود. این مربی با هشدار به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: آنها باید بدانند که ما به جام‌جهانی 2014 برزیل می‌رویم نه بازی‌های آسیایی. جام‌جهانی جایی است که بهترین‌ها در آن حضور دارند و در آن بهترین تاکتیک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما باید حرفی برای گفتن در این مسابقات داشته باشیم. تیمی نباشیم که پنج گل به ما بزنند و نتوانیم قدرت خود را نشان دهیم. به اعتقاد من باید در فرصت باقی مانده با بازی‌های تدارکاتی مناسب شرایط را برای موفقیت تیم ملی فراهم کنیم.

در این همایش که امروز نیز ادامه خواهد داشت، چهره‌های مطرح دیگری همچون علی دایی، پرویز مظلومی، منصور ابراهیم زاده، محمد مایلی کهن، حمید استیلی، اکبر میثاقیان، فیروز کریمی و برادران پیروانی حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها