فرنگی کاران نوجوان در تایلند قهرمان شدند، آزادکاران نایب قهرمان

17 مدال رنگارنگ رهاورد نوجوانان کشتی ایران از آسیا

کد خبر: ۶۷۲۶۹۲

رقابت های کشتی قهرمان نوجوانان آسیا در شرایطی در تایلند به پایان رسید که نمایندگان کشورمان در این رقابت ها در مجموع چهار مدال طلا، هفت نقره وپنج برنز کسب کردند تا در بخش کشتی فرنگی ایران بالاتر از قزاقستان بر سکوی قهرمانی بایستد و در کشتی آزاد نیز پس از هند در رده دوم این پیکارها قرار گیرد.
به گزارش جام جم ورزشی ، در این چارچوب دیروز در کشتی فرنگی علی خلیل زاده در 85 کیلو پس از پیروزی بر کشتی‌گیرانی از تایلند و قزاقستان موفق شد در دیدار پایانی اوخونوف از تاجیکستان را با نتیجه‌ چهار بر یک شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.در100 کیلو علی اصغر شهبازی پس از پیروزی مقابل کشتی‌گیرانی از ژاپن و ازبکستان مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. این در حالی بود که پیشتر در کشتی فرنگی کرامت عبدولی در 58 کیلو، مصطفی گلاوی در 46 و آرمان علیزاده در 76 کیلو مدال طلا، مهدی زید وند در 63 ، محمدرضا مختاری در 42 کیلو و محمدرضا آقانیا در 50 کیلو مدال نقره و امین قلاوند در 54 کیلو برنز گرفته بودند. به این ترتیب شاگردان علی اشکانی با کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز با 87 امتیاز قهرمان شدند و تیم های قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با کسب 77 و 59 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند
دیروز همچنین در روز پاینی رقابت های کشتی آزاد در وزن 42 کیلوگرم علیرضا گودرزی پس با پیروزی بر حریفانی از کره جنوبی و یمن راهی دیدار پایانی شد. در این مسابقه مقابل چول کوم ری از کره شمالی شکست خورد و مدال نقره رسید. در وزن 50 کیلو نیز نادر نصری پس از پیروزی مقابل حریفانی از ازبکستان ، یمن و هند مقابل اوتوگورو از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. در 46 کیلو هم عرفان آئینی که با یک پیروزی و یک شکست توانسته بود در گروه شانس مجدد خود را به دیدار رده بندی برساند مقابل حریف ژاپن به پیروزی رسید و مدال برنز دست یافت.
این در حالی بود که پیشتر در کشتی آزاد نعیم حسن زاده در 100 کیلو صاحب مدال نقره شده بود و امیر اسرلان تاتاری در 85 کیلو، احمد بذری در 69 ، امیررضا اکبرزاده در 63 و مجتبی عموزاد در 58 کیلو برنز گرفته بودند. در پایان رقابت های کشتی آزاد نیز تیم ایران با کسب سه مدال نقره و چهار برنزبا 71 امتیاز به مقام دوم رسید و تیم های هند و ژاپن به ترتیب با کسب 75 و 63 امتیاز اول و سوم شدند. نکته قابل توجه در این رابطه این بود ه شاگردان مراد محمدی در کشتی آزاد از کسب مدال طلا و دستیابی به سهمه المپیک نانجینگ بازماندند.
بر اساس اعلام فدراسیون کشتی کمیته بین المللی المپیک در رشته کشتی فرنگی برای نفرات اول و دوم هر وزن سهمیه المپیک در نظر گرفته است، اما در رشته کشتی آزاد تنها نفرات اول هر وزن سهمیه المپیک را کسب می کنند و در نهایت هر کشور در هر رشته می تواند در دو وزن در رقابت های المپیک نوجوانان 2014 چین شرکت کند.اگر هر کشور بتواند پنج سهمیه و به بالا کسب کند می تواند در دو وزن مد نظر خود در این رقابت ها شرکت کند و در غیر این صورت باید تنها در وزن هایی که سهمیه کسب کرده است و یا در اوزانی که نفرات آن به تعداد مد نظر نرسیده است، شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها