فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کوار خبر داد

کشف محموله میلیاردی برنج قاچاق

معاون پیشگیری و هماهنگی امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ چندی قبل بخشی از برنج‌های قاچاق شده در یکی از مرزها را کنترل کردیم که 20 برابر حد مجاز سرب داشت.
کد خبر: ۶۷۲۱۴۸
فروش برنج های قاچاق با 20 برابر حد مجاز سرب

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا بیات اظهار کرد: امروز هزینه‌های واردات بسیار بالاست و این واردات برای بخش بازرگانی محصول نهایی نیست بیشتر این مواد اولیه بخش تولیدات است و ما در چند سال اخیر نتوانستیم شاخص های تجارت فرامرزی را بهبود ببخشیم و رتبه ما نزولی است.

بیات افزود: این کاهش رتبه موجب افزایش قاچاق شده و مجموعه‌ای از کالاهای بی‌کیفیت،غیربهداشتی و مضر برای سلامت مردم قاچاق می‌شود و در برخی مواقع مردم با خرید آن سم خریداری می‌کنند، از جمله استعمال موادآرایشی تقلبی و قاچاق که به مردم صدمه وارد می‌کند.

وی راهکار اساسی برای کنترل این بحران را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با شاخص‌هایی که اعلام شده برشمرد و گفت:بنده به کمیسیون برنامه‌ریزی،هماهنگی و نظارت استان تهران توصیه می‌کنم با استفاده از ابزارهای فنی و کار نرم افزاری کنترل‌های غیرمانع خود را افزایش دهند.

بیات ادامه داد: متاسفانه تهران در چند نقطه چهره مناسبی برای عرضه کالا ندارد و برخی از صنوف آشکارا اعلام می‌کنند کالایی که می‌فروشند قاچاق است و برخوردی با آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید با دانه درشت‌ها مقابله کرد افزود: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز احکام بازدارنده‌ای دارد که اگر اجرا شود هم در سازماندهی و پیشگیری به ما کمک می‌کند وهم در مجازات‌ها متناسب با ارتکاب جرم احکام خوبی دارد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها