رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر حمله‌های بی امانی علیه دستگاه قضائی شده است گفت: هرچند تعامل بین قوا لازم است ولی دستگاه ها و قوای دیگر نباید تاثیر نادرستی بر دستگاه قضائی داشته باشند و اینکه عده ای مطرح می کنند که دستگاه قضائی تابع فلان نهاد است ظلم فاحشی به این دستگاه است.
کد خبر: ۶۷۱۶۹۴
بازرسی از بند 350 اوین قانونی بود


آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در جلسه با روسای کل دادگستری ها و دادستان های مراکز استان های کشور در ساری با بیان این که زیرساخت ها و تحولات خوبی در حوزه قضائی صورت گرفته است، یکی از مهمترین موارد در این قوه را بحث استقلال دستگاه قضائی دانست.

وی عنوان کرد: تا کنون دستگاه قضائی با استقلال و توانمندی و در جریان فتنه نیز خوب و مستقل عمل کرده است.

وی با تاکید بر این که مهم آن است که مسئولان قضائی بصیرت داشته باشند و فتنه ها را دریابند اظهار داشت: استقلال دستگاه قضائی اصل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا در بخشی از سخنانش به بازرسی از بند 350 اوین که توسط رسانه های غربی به آن پرداخته شده است اشاره کرد و گفت: این بازرسی کار قانونمندی است که از سوی سازمان زندان ها انجام شده ولی برخی رسانه ها و صداها در درون با رسانه های بیگانه ای که کارشان تخریب جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی است همنوا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر حمله های بی امانی علیه دستگاه قضائی شده است گفت: هدف این حمله ها تخریب نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی است و عده ای از رسانه های خارجی که همواره در پی تخریب هستند امروز دلسوز عده ای در بند 350 می شوند.

آملی لاریجانی اظهار داشت: این رسانه ها در بحث تحریم هایی که علیه ملت صورت گرفته هیچ نگفتند و مقابل ظلمی که کشورهای غربی علیه ملت ما انجام داده اند سکوت می کنند اما در مقابل با مطرح کردن این که چند نفر در بند 350 مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند از آنان جانبداری می کنند.

وی افزود: ما از رسانه های بیگانه انتظاری نداریم ولی کسانی که از درون با آنان همنوا می شوند جای تعجب است در حالی که ما باید راه حق را بشناسیم و نباید با شلوغ کردن آنها و فضاسازی از مسیر عدالت دور شویم و دستگاه قضائی به این صداها اعتنایی ندارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که مردم همواره در تمامی صحنه ها حضور گسترده ای داشته اند تاکید کرد: شایسته است که تمام توان را برای خدمت رسانی به مردم به کار گیریم.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این که دستگاه قضائی مسئولیت بزرگ و اقتدار مهم قانونی دارد بیان داشت: باید تلاش کنیم تا اخلاق حرفه ای را در همه سطوح به کار گیریم و در مواجهه با افراد گرفتار نباید از مسیر عدل خارج شویم.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با بیان داشت: یکی از مسایل دستگاه قضائیه در بحث کیفری تناسب جرم و مجازات است و دست قاضی در تبدیل مجازات ها از حبس به غیرحبس و یا استفاده از کار زندانیان به جای حبس آزاد است.

وی تشخیص جرم، مجازات و وضعیت مجرم را از موارد مهمی برشمرد که باید قضات به آن توجه کنند.

آملی لاریجانی به برخی مسایل درباره پزشکان که در ماه های اخیر مطرح شده، اشاره کرد و گفت: در گذشته برنامه این بوده که پزشکان حبس نشوند و دو روز پیش نیز بخشنامه ای صادر کردیم تا در مورد مجازات پزشکان تعدیل شود و این بخشنامه الزامی است که باید روسای دادگستری ها به آن توجه کنند.

وی عنوان کرد: طی این بخشنامه تصریح شده که در مورد جرایم پزشکان از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها