سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران:

برای‌ گرفتن‌ همه سهمیه‌های ‌المپیک ‌می‌جنگیم

کد خبر: ۶۷۱۶۷۹
برای‌ گرفتن‌ همه سهمیه‌های ‌المپیک ‌می‌جنگیم

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در شرایطی عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شده است که مراد محمدی، سرمربی نامدار این تیم تاکید دارد شاگردانش می‌توانند با دست پر از این رقابت‌ها بازگردند و دست‌کم با کسب چند سهمیه المپیک جوانان موفقیت قابل قبولی کسب کنند.

پیکارهای کشتی نوجوانان آسیا در حالی طی روزهای هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت در شهر چوبوری تایلند برگزار می‌شود که تیم تحت رهبری مراد محمدی در دوره گذشته این پیکارها در مغولستان با سه مدال طلا (کامران قاسم‌پور، علی موجرلو و علی اصغر اکبری)، سه نقره (خیراله قهرمانی، جمال عبادی و امیرحسین میرباباشاهی) و دو برنز (یونس امامی و علی اسماعیل‌پور) و کسب 80 امتیاز پس از تیم هند 84 امتیازی قرار گرفت و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. با این حال سرمربی تیم کشتی نوجوانان معتقد است شرایط امسال تیم به هیچ عنوان با دو سال گذشته قابل مقایسه نیست، زیرا آن زمان نه خبری از امکانات اردویی بود و نه رقابت‌های برون‌مرزی؛ امری که از زمان مدیریت جدید فدراسیون کاملا برعکس شده و فدراسیون امکانات لازم را در اختیار تیم گذاشته است.

‌محمدی در این باره به جام‌جم گفت: در حالی که در گذشته به زحمت در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت می‌کردیم امسال با ترافیک حضور در پیکارهای بین‌المللی مواجه بودیم و به معنی واقعی کلمه تیم تدارک لازم را برای حضور در رقابت‌های قاره‌ای دید. بنابراین در روز مسابقه‌ها دیگر کمتر شاهد تجربه اندوزی نوجوانان خواهیم بود و عملا حاصل زحمات و تجارب اندوخته شده آنها را خواهیم دید.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان یک نگرانی هم بابت حضور در این پیکارها دارد: واقعیت این است چون در دو سال گذشته خبری از رده‌های سنی نونهالان نبود ما برای آماده‌سازی کشتی‌گیران کنونی بسیار تلاش کردیم و گاهی مجبور شدیم الفبای کشتی را تدریس کنیم و از مدیر تیم‌های ملی خواستیم در این باره به ما کمک کند. با وجود این با توجه به این‌که تیم فعلی به لحاظ شرایط سنی، سال آینده نیز می‌توانند در این رده سنی باشند مطمئنا به اوج پختگی خواهند رسید. این در حالی است که امسال با راه‌اندازی رقابت‌های نونهالان و جام پهلوانک‌ها و خردسالان عملا راه را برای تیم نوجوانان در سال‌های آینده هموار کردیم و دیگر نیازی نیست در اردوهای تیم ملی الفبای کشتی را آموزش بدهیم.

محمدی با اشاره به این موضوع که وزن‌های 46، 54، 63، 76 و 100 کیلو در رقابت‌های قهرمانی آسیا جنبه انتخابی المپیک جوانان 2014 را دارد، افزود: با توجه به این‌که فقط کشتی‌گیران اول این وزن‌ها می‌توانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند مطمئنا کار سختی در پیش داریم، زیرا خود کنفدراسیون کشتی آسیا نیز تلاش خواهد کرد به نوعی سهمیه‌ها را میان کشورهای مختلف تقسیم کند، اما ما فارغ از این مسائل با همه توان در جهت کسب حداکثر سهمیه تلاش خواهیم کرد و اساسا یکی از هدف‌های اصلی ما در این رقابت‌ها همین کسب سهمیه المپیک است.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان با اشاره به برگزاری رقابت‌های جهانی در اوایل مرداد در اسلواکی گفت: مطمئنا تا آن زمان تیم ما شرایط به مراتب بهتری از امروز خواهد داشت و تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز اندوخته خوبی برای کشتی‌گیران ما خواهد بود، اما این‌که تصور شود رقابت‌های آسیایی میدان تدارکاتی برای حضور ما در جهانی است تصور اشتباهی است، زیرا ما به اندازه کافی و دقیقا در چهار تورنمنت بین‌المللی کشتی‌گیرانمان را محک زده‌ایم و در آسیا به دنبال کسب نتیجه هستیم.

مراد محمدی با تاکید بر اهمیت رده‌های سنی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی گفت: مطمئن باشید80 درصد تیم کنونی نوجوانان استعداد و ظرفیت لازم را برای چهره شدن در سطح اول کشتی ایران دارند، مشروط بر این‌که به حال خود رها نشده و خودشان نیز بخواهند که در مسیر رشد و ترقی قرار داشته باشند.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در ادامه گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این موضوع که رقابت‌های انتخابی تیم ملی، پیکارهای بین‌المللی ترکیه و پیکارهای بین‌المللی روز جهانی کودک ملاک کادر فنی برای انتخاب ترکیب نهایی تیم اعزامی بوده است، در تشریح وزن به وزن تیم اعزامی این‌گونه اظهار نظر کرد:

42 کیلو ـ علیرضا گودرزی:کشتی‌گیری است که توان جسمانی خیلی خوبی دارد، تنها مشکل او اضافه‌وزن است و باید این مشکل را مدیریت کنیم تا سر وزن قانونی برسد، چرا که در این صورت خیلی قابل اتکا خواهد بود.

46 کیلو ـ عرفان آئینی: یک‌سالی است در اردوی تیم ملی است و به دلیل شرایط سنی (16- 15 سال) هنوز به پختگی نرسیده است، در کشتی‌هایش اشتباهاتی مرتکب می‌شود که باید سعی کند این اشتباهات را به حداقل برساند.

50 کیلو ـ نادر نصری: او به پختگی کامل رسیده و توانست در لیگ دسته یک کشتی بگیرد. سال قبل هم در مسابقات استان‌های برتر محک خورد، هر چند پاره‌ای مشکلات روحی برایش پیش آمد، اما خوشبختانه با برطرف شدن این مشکلات روحی در انتخابی تیم ملی اول شد و اکنون در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. او از جمله مهره‌هایی است که حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌ایم.

54 کیلو ـ ابوالفضل حاجی‌پور: تنها کشتی‌گیر با تجربه تیم ماست. در انتخابی اول شد، سال گذشته هم در جهانی و آسیایی کشتی گرفت و می‌توانست مدال کسب کند. اکنون شرایط جسمانی بسیار خوبی دارد البته مثل گودرزی اضافه‌وزن دارد که باید حواسمان باشد از این نقطه آسیب نبیند، زیرا می‌تواند ما را صاحب سهمیه المپیک کند.

58 کیلو ـ مجتبی عموزاد خلیلی:نفر اول ما در مسابقات انتخابی فرهاد نوری بود که متاسفانه در ترکیه کشتی بدی گرفت و در جهانی کودک به همه باخت، اما عموزاد نفر سوم انتخابی تیم ملی در جهانی کودک اول شد و نوری را هم شکست داد.

63 کیلو ـ امیررضا اکبرزاده: او در مسابقه‌های انتخابی تیم ملی دوم شد. نفر اول ما شاکری از مازندران بود که متاسفانه در ترکیه پر انتقاد مبارزه کرد، اکبرزاده که در انتخابی تیم ملی در یک مبارزه نزدیک به شاکری باخته بود در جهانی کودک 8 بر صفر از او انتقام گرفت و اول شد. او شرایط خوبی دارد و کشتی‌گیر جسوری است.

69 کیلو ـ احمد بذری: در رقابت‌های قهرمان کشور در وزن 63 کیلو اول شد . در انتخابی تیم ملی در 69 کیلو اول شد و در ترکیه هم فقط به کشتی‌گیر روس باخت. خیلی شرایط ایده‌الی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم در تایلند کشتی‌های خوبی بگیرد.

76 کیلو ـ آرش نیرآبادی ـ حامد منافیان: نیرآبادی در انتخابی اول شد، اما در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه بد کشتی گرفت و گرچه در رقابت‌های جهانی کودک دوباره اول شد، اما در این وزن تا لحظات آخر منافیان را هم داریم و باید تصمیم نهایی را در این باره بگیریم.

85 کیلو ـ امیرارسلان تاتاری:مهره خیلی خوب ما محسوب می‌شود. در ترکیه خوب کشتی گرفت و در انتخابی هم اول شد. در یک کلام او کشتی‌گیر مطمئنی است.

100 کیلو ـ نعیم حسن‌زاده: سن کمی دارد، اما به پختگی رسیده است. او در جام مشفق عیسی اف آذربایجان اول شد، در ترکیه سوم شد، در انتخابی تیم ملی هم اول شد و می‌تواند خوب ظاهر شود.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها