مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در آمریکا:

ایران بزرگترین توان موشکی خاورمیانه را داراست

موسسه آمریکایی " مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی "، برنامه موشکی ایران را قدرتمند و توان موشکی این کشور را خارق‌العاده توصیف کرد و در عین حال از آن ابراز ترس و هراس کرد.
کد خبر: ۶۷۰۹۸۴
ایران بزرگترین توان موشکی خاورمیانه را داراست

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در آمریکا در گزارشی اعلام کرد ایران در حال حاضر بزرگترین توان موشکی در منطقه خاورمیانه را داراست. ایران حدود یک هزار راکت و موشک دارد که برد آنها از نود کیلومتر تا یک هزار و دویست می رسد. موشک شهاب3 ازجمله موشکهایی است که در تولیدات موشکی ایران است. این موشک می‌تواند هر نقطه‌ای را در اسرائیل هدف قرار بدهد. این موشک به اندازه ای برد دقیق دارد که می‌تواند شهرهای کوچک اسرائیل را نیز هدف قرار بدهد. ایران یکصد فروند از این موشکها را ساخته است.

در ادامه این گزارش آمده است: موشک سجیل-2 جدیدترین موشک ساخت ایران است. برد این موشک بیش از یک هزار و دویست مایل است. این موشک از سامانه سوخت جامد بهره مند است. این موشک رادارگریز است و قابل رهگیری نیست. برد و دقت این موشک از موشک شهاب-3 بیشتر است.

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در آمریکا ادامه داد این دو موشک فقط دو نوع از انواع موشکهای ایران هستند که تعداد آنها یک هزار موشک و راکت دوربرد و کوتاه برد است. ایران توان موشکی دارد که شهرهای مختلف در کشورهای منطقه ازجمله کشورهای حوزه خلیج فارس و اسرائیل را هدف قرار بدهد. ساخت پایانه هدایت می تواند سبب شود دقت موشکهای ایران بسیار بیشتر شود.

در پایان این گزارش آمده است: موشکها و برنامه هسته‌ای و توانمندی‌های نظامی ایران همگی بخشی از توان نظامی ایران برای پیگیری اهداف بزرگ راهبردی و سوق الجیشی آن در منطقه هستند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
۰
۰
شوروی سابق هم توان بالایی در موشك داشت انشااله كه مدیریان كشور فقط به فكر موشك نبوده و اقتصاد و مهمتر از آن فرهنگ جامعه را نیز با توجه به گستره سلایق در جامعه ، تنوع تركیب جمعیتی ، و قومیت ها و ادیان در نظر بگیرند

نیازمندی ها