فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد گفت: امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.
کد خبر: ۶۷۰۹۳۰
انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد

سردارعلی فدوی با اشاره به توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با یگان دریایی آمریکا گفت: در صحنه جنگ باید طرف مقابل را از بین برد والا این خود شما هستید که نابود می‌شوید. جنگ دریایی با جنگ زمینی بسیار متفاوت است و وقتی شناور شما غرق شد، شما در آن صحنه شکست خورده‌اید و زمانی که شناور دشمن غرق شود، او شکست خورده آن صحنه خواهد بود.

این فرمانده عالیرتبه سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی ابرقدرتی‌ هستند و یکی از شاخصه‌ها و نمادهای این ابرقدرتی را نیز توان نظامی‌شان عنوان می‌کنند. از طرفی تمام توان نظامی آمریکا یک توان دریاپایه است لذا برای اینکه بتواند به جاهای دیگر برود و اهداف استعماری‌اش را دنبال کند، این کار تنها از طریق نیروی دریایی‌اش ممکن است.

فدوی ادامه داد: به همین دلیل است که نیروی دریایی آمریکا فقط یک نیرو نیست بلکه یک ارتش است، چون تمام 3 نیروی تشکیل دهنده یک ارتش در آن وجود دارد. یعنی ناوهای جنگی آنها نیروی دریایی را در بر می‌گیرد، ناوهای هواپیمابر توان هوایی را تأمین می‌کند و تفنگداران دریایی، نیروی زمینی را پوشش می‌دهند.

وی افزود: دلیل این امر این است که آمریکایی‌ها به هیچ وجه اطمینان ندارند که از کشورهای جنوبی خلیج فارس بتوانند در بزنگاه، بخوبی استفاده کنند.

فدوی درخصوص اطلاع دشمن از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه نیز تصریح کرد: چه دوستان و چه دشمنان ما فقط قسمت کمی از توانمندی ندسا را می‌دانند و میزان زیادی از آن را مطلع نیستند. این توانمندی های ناشناخته، یا در طول زمان برای بازدارندگی صورت می‌گیرد یا در صحنه جنگ نشان داده خواهد شد. اما دشمن از همین اطلاعات کمی هم که از توانمندی ما دارد، نگران است.

وی در عین حال به ناوهای هواپیمابر آمریکا به عنوان نمادی از قدرت ارتش این کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این ناوهای هواپیمابر تحت کنترل کامل سپاه هستند، اظهار داشت: طبیعی است که ما همیشه انجام آموزش‌ها، تمرینات و رزمایش‌ها را برای مقابله با اهداف عملیاتی در دستور کار خود داریم و امریکایی‌ها و همه دنیا هم می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

وی به برخی موارد آسیب‌پذیری ناوهای هواپیما‌بر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه به کتاب رابرت گیتس که مراجعه کنید می‌بینید به صراحت آسیب‌پذیری‌های ناوهای هواپیمابر را در برابر نیروی دریایی سپاه می‌شمرد و خواسته‌اش این است که استراتژی دریایی آمریکا باید عوض شود. البته این کار آسانی هم نیست ولی او تاکید داشت که این تغییر باید صورت بگیرد و این را هم شروع کردند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها اذعان دارند که بزرگی شناورهایشان باعث می‌شود نیروی دریایی سپاه به راحتی آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. البته ما نیز تحلیل‌های بسیار دقیقی از سازه‌ها و طراحی این ناوها داریم و می‌دانیم که چگونه عمل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ، به کنترل آبراه استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس توسط این نیرو اشاره کرد و افزود: طبق قوانین حقوق بین‌الملل، ما حق قانونی داریم که تنگه هرمز و خلیج فارس را کنترل کنیم لذا اگر شناورهای آمریکایی به اخطار سپاه جواب ندهند، بلافاصله مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از شناورهای ما اطراف آنهاست و یا سامانه‌های موشکی ما روی آنها قفل کرده است که البته عموما این اتفاق نمی‌‌افتد.

فدوی اظهار داشت: ما در مرکز کنترل فرماندهی ندسا به صورت روزانه با آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم و این کار، سال‌های طولانی است که انجام می‌شود و خیلی مواقع هم آنها اعتراف کرده‌اند که با یک نیروی دریایی حرفه‌ای روبه‌رو هستند. البته برایشان سخت است که راجع به سپاه این حرف را بزنند.

وی ادامه داد: اگر به نقشه خلیج فارس نگاه کنید، آبراه‌های بین‌المللی وجود دارد که در محدوده ما قرار گرفته و سال‌هاست که آمریکایی‌ها از این آب‌های بین‌المللی که طبق روال معمول همه کشورها می‌توانند از آن بهره ببرند، استفاده نمی‌کنند و به محض اینکه از خلیج فارس رد می‌شوند گردش به چپ انجام می‌دهند و به سواحل جنوبی خلیج فارس می‌چسبند و ادامه مسیر می‌دهند.

فدوی افزود: به همین دلیل هم 2 بار ناو و زیردریایی جنگی آمریکا با کشتی‌های نفتکش تصادف کرده‌اند که این خود اشتباه بزرگی بود و باعت شد تا ظرف کمتر از یک ماه، فرمانده آن ناو از نیروی دریایی ارتش آمریکا اخراج شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: هیچگاه در آب‌های سرزمینی و حتی در آب‌های بین‌المللی نزدیک ما ناو آمریکایی دیده نمی‌شود و برای دیدن آنها باید نزدیک آب‌های سرزمینی کشورهای جنوب خلیج فارس شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مواظب‌ترین کشور هستند که تیری در خلیج فارس شلیک نشود، گفت: آنها می‌دانند که در این صورت، ضرر و زیان برای آنها قابل قیاس با ما نیست لذا آمریکایی‌ها در این رابطه نگران هستند به خصوص وقتی که تقسیم جغرافیایی بین نیروهای دریایی ارتش و سپاه صورت گرفت.

فدوی با اشاره به مطرح شدن موضوع درخواست آمریکایی‌ها برای برقراری یک خط سرخ میان آنها و ایران در خلیج فارس، اظهار داشت: آمریکایی‌ها حداقل 3 بار از طریق مراجع رسمی مثل سفارت سوئیس پیگیری کردند که یک خط مثل خطی که در زمان جنگ سرد بین شوروی و آمریکا برقرار شد، شکل بگیرد تا اوضاع را بتوان کنترل کرد اما ما به آنها گفتیم که از دست رفتن اوضاع یک علت بیشتر ندارد و آن هم حضور شما در خلیج فارس است، اگر شما بروید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۰
۰
سردار وااااااقعا خسته نباشید و خداوند مهربان را به عزت و جلالشان قسم میدهیم كه توان نظامی جمهوری اسلامی ایران را تا قیامت روز بروز قویتر و نهایت تا پنج سال آینده اولین در دنیا قرار دهند انشاالله تبارك و تعالی . یا علی (ع) // از اردبیل
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۰
۰
بعید میدونم بشه ها؟ولی اگه بشه خدایی اون كوهی كه امریكا از خودش ساخته خراب میشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها