بهشت چهارمحال و بختیاری در محرومیت

بازفت استان چهارمحال و بختیاری با وجود داشتن منابع خدادادی فراوان مانند جنگل‌های بلوط، رودخانه، آبشار، چشمه‌ها و روستاهای تاریخی از کمترین توسعه یافتگی برخوردار است و مردم آن با کمترین امکانات و درآمد زندگی می‌کنند به طوری که نیمی از آنها تحت حمایت کمیته امداد هستند.
کد خبر: ۶۷۰۲۲۳
بهشت چهارمحال و بختیاری در محرومیت

نبود سرمایه‌گذاری مناسب در این منطقه موجب شده است که بیشتر مردم این منطقه بیکار باشند، بسیاری از روستاهای آن دارای جاده‌های خاکی و نامناسب است که عبور گردشگران با خودروی سواری از آن غیرممکن است و حتی با خودروهای کمک دار و مخصوص کوهستان نیز به سختی می‌توان از آن تردد کرد.

نبود درآمد و وجود بیکاری موجب شده است بسیاری از مردم منطقه با وجود پتانسیل‌های فراوان زیر پوشش کمیته امداد باشند و از خدمات این سازمان برای رفع احتیاجات خود بهره‌مند شوند.

بخشدار بازفت در این باره به مهر گفت: منطقه بازفت یکی از مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و هم‌اکنون بسیاری از مردم روستاهای منطقه با کمترین درآمد زندگی می‌کنند.

سیف‌الله جعفری افزود: منطقه بازفت دارای 87 روستاست که 15 هزار نفر به صورت ثابت در آنها زندگی می‌کنند. نیمه دوم سال نیز عشایر وارد منطقه می‌شوند که در حدود 25 هزار نفر به جمعیت شهرستان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که بیشترین مشکل اساسی در این منطقه نبود جاده مناسب است، تاکید کرد: نبود جاده مناسب موجب توسعه نیافتگی این منطقه شده است.

وی گفت: بخش بازفت از لحاظ بافت طبیعی، منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوایی معتدل و خشک است که به لحاظ همین شرایط آب و هوایی اراضی موجود، مستعد رویش انواع نهال و درخت خاص و باغات است به طوری که 50 هزار هکتار اراضی را جنگل و ۷۵ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

به گفته بخشدار بازفت، ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در منطقه وجود دارد، اما به علت نبود زیرساخت‌ها ازجمله جاده نمی‌توان به خوبی از آن بهره گرفت.

وی شغل بسیاری از مردم این منطقه را دامداری دانست و گفت: درآمد آنها جوابگوی مخارج‌شان نیست.

وی افزود: بعد مسافت با مرکز شهرستان و استان نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات برای مردم این منطقه محسوب می‌شود و مردم به علت بعد مسافت بسیار زیاد و بالا بودن مخارج سفر،کمتر برای انجام کارها به مرکز شهرستان یا استان می‌روند.

وی گفت: به طور میانگین هزینه یک سفر به مرکز شهرستان در حدود 30 هزار تومان و به شهرکرد مرکز استان در حدود 60 هزار تومان است که با وجود هزینه بالا مردم کمتر رغبت به سفر برای حل مشکلات خود دارند.

بخشدار بازفت اذعان کرد: این منطقه مشکلات بسیاری از جمله آبرسانی و کمبود پزشک دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه این منطقه مصوب شده است که امسال جاده‌های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت شود و جاده روستاهای بالای 20 خانوار بهسازی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به این که 50 درصد مردم منطقه بازفت تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند، اظهار کرد: توانمندسازی مردم این منطقه مورد توجه قرار گرفته است و در حال پیگیری برای ایجاد فرصت‌های شغلی در این منطقه هستیم.

ابوالقاسم رستگار افزود: هم‌اکنون اعتباری برای حل مشکلات بیماران این منطقه اختصاص داده‌ایم که بیماران بخصوص کسانی که دارای بیماری صعب‌العلاج هستند، می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

بازفت شهرستان کوهرنگ در 180کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها