راموس درخشید، رونالدو رکورد زد و رئال‌مادرید فینالیست شد

گواردیولا: بایرن مونیخ افتضاح بود

رئال مادرید با شکست قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا یعنی بایرن مونیخ پس از 12 سال به فینال این رقابت‌ها رسید.
کد خبر: ۶۶۹۰۸۰

دیدار برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی در ورزشگاه آلیانس آره نای مونیخ آغاز شد که دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر به سود رئالی‌ها در سانتیاگو برنابئو به پایان رسیده بود. بایرن برای جبران نتیجه رفت گام به میدان گذاشته بود نه فقط موفق به این کار نشد بلکه در زمین خود چهار گل دیگر از رئال خورد تا وداعی تلخ با این فصل اروپا داشته باشد.

سرخیو راموس، مدافع اسپانیایی رئال مادرید دو بار در دقایق 16 و 20 و کریستیانو رونالدو هم دو بار در دقایق 34 و 90 گل‌های بازی را به ثمر رساندند تا کهکشانی‌ها با توجه به پیروزی یک بر صفر خود در بازی رفت در مجموع با نتیجه 5 بر صفر بایرن مونیخ را شکست دهند.

به این ترتیب رئال مادرید برای اولین بار از سال 2002 که نهمین و آخرین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد، دوباره در این تورنمنت فینالیست و به کسب «دسیما»، دهمین قهرمانی‌ خود در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیای فوتبال نزدیک شد.

رکوردشکنی رونالدو

رونالدو با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، شمار گل‌های خود را در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به عدد 16 رساند و با شکستن رکورد 14 گل لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک فصل چنین رکوردی را بر جای می‌گذارد.

البته برترین گلزن مجموع تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کسی نیست جز رائول گونزالس (مهاجم سابق رئال) با 71 گل و لیونل مسی با 67 گل و رونالدو با 66 گل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

واکنش مادریدی‌ها و مونیخی‌ها

مسلم است که رئالی‌ها اکنون بسیار خوشحال و بایرنی‌ها که در اندیشه رسیدن به فینال بودند، بسیار ناراحت و غمگین هستند. پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ بیش از هر کسی تحت فشار قرار دارد. او حالا باید پاسخگوی تیکی تاکای شکست خورده اش در بایرن مونیخ باشد و این‌که چرا نتوانست بایرن قدرتمند را مانند یوپ هاینکس به فینال لیگ قهرمانان برساند. از آن سو کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید این افتخار را دارد که رئال مادرید را به دسیما برساند؛ دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.

آنچلوتی، درباره پیروزی بزرگ تیمش مقابل بایرن مونیخ گفت: رئال مادرید عالی بود بخصوص درنیمه نخست. ما خوب دفاع و عالی حمله کردیم. در این مسابقه بیل، رونالدو و بنزما خودشان را تقریبا قربانی کردند تا تیم به فینال برسد. تنها چیزی که مرا غمگین می‌کند، این است که آلونسو را برای فینال نداریم. او نباید کارت می‌گرفت.

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ هم اظهار کرد: بایرن مونیخ افتضاح بود. من در فوتبال شکست‌های بدی خورده‌ام که این شکست یکی از آنها بود. بایرن خیلی بد بازی کرد و باید می‌باخت. دلیل دیگری برای این باخت وجود ندارد، این طبیعت فوتبال است.

رونالدو: رئال مادرید بهترین تیم اروپایی است

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید که در شب پیروزی 4 بر صفر رئال مقابل بایرن دو گل به ثمر رساند، اظهار کرد که تیمش بهترین تیم اروپاست.

رونالدو پس از رسیدن تیمش به فینال به وبسایت یوفا گفت: ما لایق رسیدن به فینال بودیم. همه خوب بازی کردند و ما لیاقت رسیدن به چنین عنوانی را داشتیم. حالا می‌خواهیم از فینال لذت ببریم و قهرمان شویم.

وی افزود: ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم. می‌خواهیم بهترین عملکرد ممکن را در فینال لیسبون داشته باشیم. اصلا هم برایمان فرقی ندارد چه تیمی حریف ما در این مسابقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها