متهمان با زدن نقاب، قصد ورود به بانک را داشتند

دستگیری سارقان مسلح پیش از دستبرد به بانک

چهار زندانی آزاد شده که قصد سرقت مسلحانه از بانکی در حومه شهر اراک در استان مرکزی را داشتند، ناکام مانده و دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۲

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهر اراک تماس گرفت و اعلام کرد، چند دزد مسلح قصد سرقت از یک شعبه بانک در اطراف شهرستان اراک را دارند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، کارآگاهان تحقیقات در این باره را آغاز کردند و اطمینان یافتند گفته‌های تماس‌گیرنده صحت دارد و افرادی که او از آنها نام برده از متهمان سابقه‌دار هستند.

سردار عزیزالله ملکی افزود: در مرحله بعدی ماموران موضوع را به مسئولان بانک گزارش و با آموزش به آنها و کارکنان، از آنها خواستند نکات ایمنی و امنیتی درون بانک را رعایت کنند. در ادامه کارآگاهان با اعزام به بانک، محل را زیر نظر گرفتند تا این که بعد از ظهر نهم اردیبهشت امسال ماموران مشاهده کردند، یک موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو در نزدیکی بانک متوقف و چهار مرد نقابدار که یکی از آنها سلاح کلت به دست داشت و افراد دیگر نیز چاقو و میله آهنی به دست داشتند، به بانک نزدیک شدند. وی یادآور شد: در پی این اقدام، ماموران که محوطه بانک را محاصره کرده بودند با اخطار به سارقان از آنها خواستند، تسلیم شوند. در پی هشدار پلیس، سارقان با تیراندازی هوایی قصد فرار داشتند که کارآگاهان پلیس آنها را خلع سلاح کرده و با دستگیری هر چهار نفر، آنها را به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: متهمان در بازجویی به جرمشان اعتراف کردند و این در حالی بود که سرکرده باند به پلیس گفت من و سه همدستم به دلیل جرایم مختلف دستگیر شده و در یک زندان دوره محکومیت خود را سپری می‌کردیم. در روز‌های آخر محکومیتمان تصمیم گرفتیم پس از آزادی، از بانک سرقت کنیم که نقشه آن را در زندان طراحی کردیم.

ملکی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، سارقان پس از آزادی هر کدام چند مرتبه به عنوان مشتری وارد بانک مورد نظر شده و رفت و آمد مشتریان و کارکنان را زیر نظر گرفته و قصد سرقت داشتند که پیش از اجرای نقشه دزدی ناکام ماندند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها