یک فعال گردشگری با بیان این‌که انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد پیگیر ثبت جهانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد هستند، گفت: تاکنون فقط 7 درصد این شهر مورد کاوش قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۶۹۰۰۲

عباس غمخوار با بیان این‌که هنوز بسیاری از بخش‌های شهر زیرزمینی نوش‌آباد کاوش نشده است، در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: ادامه کاوش‌ها از تیر امسال در این شهر آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که حفاظت و نگهداری از این مکان تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی و شهرداری نوش‌آباد انجام می‌شود، تاکید کرد: با توجه به این‌که اداره میراث فرهنگی کاشان به‌تنهایی نمی‌تواند از این مکان تاریخی محافظت کند، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد در این زمینه با میراث فرهنگی همکاری می‌کنند.

غمخوار، کمبود اعتبار ریالی را دلیل طولانی‌شدن زمان کاوش‌ها دانست و گفت: میراث فرهنگی برای کاوش در این منطقه دارای مشکلات بسیاری است؛ به عنوان نمونه بخش‌های بسیاری از این شهر زیرزمینی را فاضلاب شهری در بر گرفته و برای بهره‌برداری از قسمت‌های احاطه شده توسط فاضلاب باید چاره‌ای اندیشید.وی با اشاره به انجام مطالعاتی درباره رفع مشکل فاضلاب این شهر توسط آب منطقه‌ای با نظارت میراث فرهنگی افزود: بر اساس این مطالعات پیشنهادها و طرح‌هایی نیز به تصویب رسیده است. برای رفع این مشکل قرار است بخش‌هایی از طرح مطالعاتی اجرایی شود تا امکان کاوش قسمت‌های دیگر شهر نیز فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها