بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران طی هفته منتهی به پنجم اردیبهشت ماه 93 را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت شش گروه ثابت، چهار گروه کاهش و یک گروه افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۸۸۷۴
نرخ 6 گروه مواد خوراکی ثابت ماند

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی را منتشر کرد که بر اساس آن لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی بدون تغییر بود و تنها سبزی های تازه 1.5 درصد رشد داشته است.

همچنین گوشت مرغ 0.8 درصد کاهش، میوه های تازه 1.7 درصد افت قیمت، حبوب 0.4 درصد نزول و تخم مرغ 0.1 درصد کاهش یافته است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل یک درصد کاهش داشت و شانه ای 6450 الی 9300 تومان به فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین دو درصد تا 1.9 درصد کاهش یافت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو و نارنگی عرضه کمی داشت، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در سطح پائینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل 5.6 درصد، نارنگی 4.2 درصد، گوجه سبز 11.2 درصد و هندوانه 8.4 درصد کاهش، اما بهای سایر اقلام این گروه بین شش تا 17.7 درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود. بهای گوجه فرنگی معادل 2.1 درصد، بادنجان 42.5 درصد و کدو سبز 17.4 درصد افزایش، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 2.5 درصد تا 7.9 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل 0.8 درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها