کد خبر: ۶۶۸۸۷۱
فینال لیگ برتر بسکتبال با حضور برترین های ایران برگزار می شود

به گزارش جام جم ورزشی ، سرعت جاناتان گیبسون در پتروشیمی بندرامام یا استفاده از حامد حدادی و بازی در ارتفاع همراه با تقابل او با نژاد سینانوویچ. کارایی صمد نیکخواه بهرامی یا پرتاب های حامد آفاق . هنر بازیگردانی مهدی کامرانی یا دوندگی اوشین ساهاکیان همراه با توپ جمع کنی از زیر سبدها توسط او. این مختصات بازی پتروشیمی بندرامام و مهرام در فینال لیگ برتر بسکتبال است. بازی هایی که از عصر فردا در بندرامام به جریان می افتد و هر تیمی که می خواهد قهرمان شود باید چهار از هفت خوان بازی ها را با پیروزی پشت سر بگذارد.اما نخستین خوان در بندرامام چگونه است؟

این دو تیم برای سومین بار با هم به فینال رسیده‌اند. در دوره گذشته پتروشیمی بندرامام توانست 3 بر 2 مهرام را شکست دهد و نوار قهرمانی‌های پیاپی این تیم را در ایران پاره کند.

پتروشیمی بندرامام تیم بدون شکست لیگ است .در آن سو مهرام پس از قهرمانی در غرب آسیا به دنبال دومین قهرمانی و پس گرفتن جام از حریف ماهشهری است. این دو تیم در فصل حرفه‌ای جاری 2بار در مرحله مقدماتی برابر هم به میدان رفتند که پتروشیمی برنده دو مسابقه بود اما فینال غرب آسیا نشان داد که مهرام آن تیم مرحله نخست نیست که به همین دلیل تیم جنوبی برای قدرتمند کردن خود دست به تغییر زد و دو بازیکن خارجی جدید آورد. این فینال با توجه به حضور بیشتر بازیکنان اصلی تیم ملی در ترکیب دو تیم حساسیت بسیار زیادی دارد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم مهرام که ساعت 12 و 30 دقیقه دیروز روانه ماهشهر شد می گوید: برای این بازی سخت تمرین کرده‌ایم، چون می‌دانیم تمام زحماتی که در این فصل کشیده‌ایم باید در این مسابقه نتیجه‌اش را ببینیم. فینال اوج حساسیت لیگ برتر است و هر تیمی که بدون حاشیه و با تمرکز بازی کند، موفق خواهد شد.

او یکی از طرفداران بازی های هفت گانه است اما اینک که تیمش با مصدومیت جزیی صمد نیکخواه بهرامی روبرو شده باز هم سعی می کند نظرش را تغییر ندهد:"من همیشه گفته‌ام هر چه بازی‌های لیگ بیشتر باشد، به سود بسکتبال ماست و هر دو تیم موافق برگزاری 4 برد از 7 مسابقه بودند. البته پیشنهاد من این بود که بین هر بازی فاصله‌ای برای استراحت باشد تا بازیکنان ملی‌پوش آسیب نبینند، اما مسئولان پتروشیمی نپذیرفتند.

هاشمی درباره وضعیت صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیمش هم می گوید: صمد بازیکنی است که به هیچ‌وجه دوست ندارد تیمش بازنده باشد و به همین دلیل با وجود مصدومیتی که دارد با قدرت تمرین می‌کند.

مهران حاتمی مسئولیت سنگینی روی دوش خود احساس می کند.او باید از قهرمانی فصل گذشته پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال دفاع کند. با وجود اینکه بسیاری اعتقاد دارند بازی های 4 از 7 برای بسیاری از بازیکنان فرسایشی است اما سرمربی شیرازی تیم جنوبی می گوید: دوست داشتیم تعداد بازی های فینال بیشتر شود تا تجربه بازیکنان هم افزایش پیدا کند. از طرفی حضور مهرام در ماهشهر غنیمت است و برای تماشاگران این تعداد بازی بهتر است امیدوارم بازی های خوبی را هم در این مرحله به نمایش بگذاریم.ما از ابتدا هم روال کار خود را بر این گذاشته بودیم که مرحله اول پلی آف به صورت دو از سه بازی باشد، مرحله نیمه نهایی به شکل 3 برد از 5 بازی و فینال 4 از 7 برگزار شود.

پتروشیمی بندرامام مانند مهرام بازیکنی با مصدومیت جزیی دارد. حاتمی با تاکید بر اینکه ارسلان کاظمی مشکلی برای بازی های فینال ندارد و اسماعیلی نیز با وجود 3 بار شکستن بینی مشکلی برای ادامه کار نخواهد داشت درباره بازی می گوید: مهرام تیم خوب و بزرگی است و بازی کردن مقابل آنها برای همه سخت به نظر می رسد. ما هم تلاش می کنیم اشتباهات قبلی خود را جبران کنیم. این فینال می تواند نمایش و سرمایه خوبی هم برای تیم ملی باشد.

**برنامه کامل فینال:

پتروشیمی بندرامام - مهرام: پنجشنبه و جمعه 10 و 11 اردیبهشت – ساعت 17 – سالن اندیشه بندرامام

مهرام - پتروشیمی بندرامام: دوشنبه و سه‌شنبه 15 و 16 اردیبهشت – ساعت 17 – سالن آزادی تهران

**دیدارهای رده‌بندی:

دانشگاه آزاد - ذوب آهن: پنجشنبه 11 اردیبهشت – ساعت 16 – سالن حکیمیه تهران

ذوب آهن - دانشگاه آزاد: دوشنبه 15 اردیبهشت – ساعت 16 – سالن ملت اصفهان

**داوران بازی اول

فینال: محمدرضا صالحیان (داور اول) – محمد شهمیرزادی (داور دوم) – رضا آذرافزا (سرداور) – محمدرضا مشحون و هروس آوانسیان (ناظر)

رده‌بندی: محمد دوست (داور اول) – صادق قنبری (داور دوم)، رامین حسین‌زاده (سرداور) – حبیب خمجانی(ناظر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها