یک خلبان در نیویورک ادعا کرده که تصویری ماهواره‌ای از لاشه هواپیمای مالزیایی پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۶۸۶۸۳

میشل هوئبل، خلبان شصت ساله در این باره گفت: تصویری مشاهده کردم که ظاهرا متعلق به هواپیمای مفقود شده مالزی در خلیج تایلند است؛ محل دقیقی که این هواپیما آخرین ارتباط خود را پیش از سقوط خاموش خود در ساعات اولیه هشتم مارس با مسئولان برج مراقبت برقرار کرده است.هواپیمای بوئینگ 777 در مسیر پرواز از کوالالامپور به سمت پکن از رادار ناپدید شد و مشخص نیست چه اتفاقی برای آن و سرنشینانش افتاده است.

هوئبل با استفاده از وب‌سایت تصویربرداری ماهواره‌ای آنلاین گفت: پس از مشاهده تصویری از لاشه این هواپیما ابتدا آن را باور نکردم و مجدد به بررسی آن پرداختم.

در پی مطرح شدن ادعای این خلبان، جستجو برای یافتن هواپیمای مفقود شده زیر آب‌های اقیانوس هند ادامه دارد.

نخست‌وزیر استرالیا گفت: احتمال یافتن لاشه هواپیما در سطح اقیانوس غیرممکن است، بنابراین جستجوها برای یافتن آن وارد مرحله جدیدی خواهد شد و تمرکزها بر جستجو در زیر آب است./ ایسنا

مرگ 18 آمریکایی در گردباد

یک سامانه قوی در حال حرکت توفانی در مرکز و جنوب آمریکا که باعث تشکیل چند گردباد مرگبار شده، تا کنون با وارد کردن خسارت‌های شدید، حداقل جان 18 نفر را گرفته است.

به گزارش سی.‌ان.‌ان، هواشناسان می‌گویند این سامانه توفانی درحال حرکت به سمت شرق آمریکاست.

حداقل 17 نفر در ایالت‌های آرکانزاس و اوکلاهما کشته شده‌اند که 16 نفر آنها ساکن محله‌ای در حومه شهر لیتل راک در آرکانزاس بودند.مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند که آمار مرگ در اثر حوادث ناشی از گردبادهای مرگبار ممکن است با کشف اجساد تازه در جریان عملیات جستجو افزایش یابد.

امدادگران همچنان مشغول جستجو در میان آوار به جا مانده از گردبادهای مرگبار هستند.گردباد‌ها شمار زیادی خانه را ویران کرده و باعث شکسته شدن درخت‌ها و سقوط آنها روی خودروها شده است.مرکز ملی هواشناسی آمریکا هشدار داده است ایالت‌های لوئیزیانا، آلاباما، می‌سی‌سی‌پی و تنسی ممکن است شاهد وقوع گردباد، باد شدید و بارش تگرگ درشت باشند.

این سامانه توفانی در سومین سالگرد یکی از بدترین توفان‌های تاریخ آمریکا فعال شده است که جان 300 نفر را در جنوب شرق گرفت./‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها