گزارشی از بخش نظامی سخنان دیشب امام خامنه‌ای

چرا حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران مقرون به صرفه نیست؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته به هیچ وجه در شرایطی نبودند که بخواهند تهدیداتی نظیر اقدام نظامی علیه ایران را حتی مطرح کنند؛ مسائل سیاسی را مطرح کردند، اما در حوزه نظامی این توان را ندارند.
کد خبر: ۶۶۸۶۳۶

به گزارش فارس، دریادار علی فدوی در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که آمریکا محتاط‌ترین کشور جهان است که در خلیج‌فارس، تیری به اشتباه شلیک نشود، تصریح کرد: حتی اگر کسی که اطلاعی از اوضاع خلیج‌فارس ندارد، همراه نیروهای ما به این منطقه برود، متوجه می‌شود آمریکایی‌ها کاملا در موضع انفعال هستند و مواظبند تا اتفاقی نیفتد؛ چون در آن صورت، در ابعاد بسیار وسیعی ضرر خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: وضع آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم، آنقدر خوب بود که حتی به دیگر کشورها کمک هم می‌کردند که این امر سلطه سیاسی و رسانه‌ای را در پی داشت، اما آنها می‌دانستند که در اواخر دهه 90 میلادی همین کشورها که آن روز تحت سلطه آمریکا بودند، دیگر زیر بار حرف آنها نخواهند رفت؛ کشورهایی نظیر ژاپن، آلمان، اتریش، فیلیپین و کره جنوبی که البته همین الان هم به نوعی مستعمره آمریکایی‌ها هستند.

فدوی ادامه داد: آمریکایی‌ها فهمیده بودند که ابزار قدیمی اعمال قدرتشان در آینده از کار خواهد افتاد و برای جایگزین آن پیش‌بینی‌هایی کردند چون می‌دانستند که حمله نظامی به کشورها دیگر کارساز نخواهد بود.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) این روال آمریکایی‌ها و اعتبار آنها را بر هم زد و ابهتشان را شکست، اظهار کرد: امروز دیگر آنها به لحاظ اقتصادی نیز این امکان را ندارند و دیدیم که در سال 88 میلادی ژاپن در وضعی قرار گرفت که تراز اقتصادی اش از آمریکا بالاتر رفت و این را بروز هم دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها