وندی شرمن در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان:

آمریکا و اروپا از تحریم‌ ایران ضرر کردند

وزیر امور خارجه اتریش گفت: همواره مناسبات اقتصادی خوبی با ایران داشته‌ایم اما تحریم‌ها ما را متضرر کرد و شرکت‌های اتریشی نیز از این موضوع ناخرسندند.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۱
از تحریم‌های ایران متضرر شدیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، سباستین کورتز در پایان مذاکراتش با محمدجواد ظریف در یک نشست خبری مشترک با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که توافق میان ایران و 1+5 تا پایان ژوئیه 2014 نهایی شود و علاوه بر اینکه به ثبات و امنیت منطقه‌ای کمک می‌کند پایانی بر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

ظریف نیز در پاسخ به سوالی درباره تحولات اخیر سیاسی در سوریه و تلاش برای برگزاری انتخابات در این کشور گفت: همواره گفته ایم که تنها راه برای پایان بحران در سوریه، سیاسی است و هیچ کس نباید بر اساس توهم، مردم سوریه را به وضعی که هم‌اکنون در آن قرار دارند دچار کند.

وی افزود: توهماتی که هم در میان کشورهای منطقه و هم در خارج از منطقه درباره سوریه به وجود آمده شرایط را برای مردم این کشور وخیم کرده است و ما معتقدیم گفتگو میان سوری‌ها و همه کشورها باید به روند برقراری آرامش در این کشور کمک کند و جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی داشته است تا به پایان جنگ در سوریه کمک کند.

وی همچنین درباره توافق بین ایران و 1+5 اظهار داشت: اگر این موافقتنامه حقوق مردم ایران و خواسته‌های مردم ایران را تأمین کند مورد پذیرش مردم خواهد بود.

وزیر خارجه اتریش هم در پاسخ به پرسشی در خصوص توافق بین ایران و 1+5 گفت: معتقدیم که به هیچ وجه نباید این فرصت را از دست داد چرا که این توافق به ثبات و امنیت در تمام منطقه منجر می شود.

سؤال بعدی از آقای ظریف درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران بود.

وزیر خارجه کشورمان گفت: انتخاب روش‌های دفاعی برای کشورهای مختلف با توجه به نیازهای دفاعی آن کشورها صورت می گیرد و موضوع موشک‌های دفاعی به هیچ وجه در دستور کار مذاکرات بین ایران و 1+5 نبوده و آنچه در این مذاکرات دنبال آن هستیم جز موضوعات هسته‌ای نبوده است.

ظریف گفت: برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران همواره صلح‌آمیز خواهد ماند و طرح ادعاهایی که مبنای واقعی ندارد و کمکی به حل قضیه نمی‌کند به هیچ وجه کمکی به رسیدن به هدف نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها