روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس، عملکرد صدا و سیما در انصراف مردم از یارانه‌ها را موفق ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۷۷
دولت تقصیر انصراف ندادن مردم از یارانه‌ها را گردن صداوسیما نیندازد

به گزارش فارس، روح‌الله عباسپور در نشست علنی دیروز مجلس گفت: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها نتوانست موفق شود که از تعداد قابل توجهی از یارانه‌ بگیران بکاهد، اما نباید دلیل این موضوع را به گردن صداوسیما بیندازد، زیرا به گفته وزیر ارتباطات عملکرد صداوسیما در این زمینه مطلوب بود.

به اعتقاد عباسپور، دولت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث شد که تعداد کمی از مردم از دریافت یارانه انصراف دهند.

احکام نهاوندیان برای معزی و اسماعیلی

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور روز گذشته در احکامی، علیرضا معزی را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب و پرویز اسماعیلی را نیز جایگزین معزی در معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌ جمهوری کرد.

معزی پیش از این مسئولیت معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری را برعهده داشت. پرویز اسماعیلی نیز مدیرعامل خبرگزاری مهر، مدیر مسئول روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز و مشاور وزیر کشور بود.

مستند سیما درباره ماجراهای بند ۳۵۰ زندان اوین

بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما، دیشب مستندی ویدئویی از ورود زندانبانان به بند 350 زندان اوین را پخش کرد که در آن اطلاعات مهمی از مسیرهای پنهانی و ارتباطی با شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب بویژه بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، در ابتدای ورود ماموران به بند 350، زندانبانان در کمال آرامش زندانیان را به خارج از زندان هدایت می‌کنند و تمام زندانیان از اتاق‌ها خارج می‌شوند به غیر از زندانیان دو اتاق.

در ویدئوی پخش شده، ماموران، زندانیان را با کمال احترام و آرامش به خارج از اتاق انتقال داده و شروع به جستجوی قانونی از اتاق‌های آنها می‌کنند و در جریان این بازرسی‌ها، وسایل زیادی از این اتاق‌ها کشف می‌شود که تصاویر این وسایل ارتباطی نیز توسط سیما پخش شد.

با کشف وسایل ارتباط با رسانه‌های معاند از این اتاق‌ها، تعدادی از زندانیان شروع به برهم زدن نظم زندان کرده و شیشه‌های اتاق‌ها را شکسته و با بریدن دستان خود، خودزنی می‌کنند.

فیلم منتشره نشان می‌دهد که حتی زندانیان اقدام به پرتاب شیشه‌های شکسته به سوی ماموران می‌کنند.

در این بازرسی‌ها تعداد زیادی گوشی تلفن همراه، سیمکارت‌های مختلف و حافظه‌های الکترونیکی متعدد که مطالب، گفتار و تصاویری را که تهیه کرده بودند در آنها بایگانی می‌کردند، کشف شده است.

براساس این گزارش، از این وسایل برای ارتباط گیری با سرشبکه‌ها و سرپل‌های خارجی و همچنین ارتباط با رسانه‌های بیگانه استفاده شده است.

توضیح نهاد ریاست جمهوری درباره مهمانی همسر روحانی

در حالی که واکنش‌ها و اخبار ضد و نقیض درباره مراسمی که در آستانه روز زن از سوی همسر رییس‌ جمهور در کاخ سعدآباد برگزار شده بود همچنان ادامه دارد، دیروز روابط‌ عمومی نهاد ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص این مراسم توضیحاتی مطرح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: چنانچه ویژگی مجالس مولودی مختص بانوان است؛ در این جلسه با رعایت تمام جنبه‌ های شرع مقدس و شئونی که مجالسی از این دست دارد، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و نمونه‌هایی از پوشش و حجاب زنان اقوام ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در کمال تعجب و تاسف، جشنی که معطر به نام صدیقه طاهره (س) و مربوط به پاسداشت شخصیت آن حضرت بود، از آسیبِ نگاه‌های ابزاری و سیاسی در امان نماند و بر خلاف موازین اسلام عزیز، اخلاق محمدی (ص) و حتی اصول حرفه اطلاع‌رسانی؛ موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و پیامک‌هایی به صورتی هماهنگ در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد.

نهاد ریاست جمهوری افزوده است: این در حالی بود که هیچ‌یک از مطالب منتشره مستند نبوده و متاسفانه افرادی نیز که به تریبون‌های عمومی کشور دسترسی دارند بدون این‌که از حقیقت ماجرا مطلع باشند و بدون تحقیق، آن را دستمایه‌ای برای متهم نمودن دولت به بی‌توجهی به فرهنگ والای دینی کردند. حال آن‌که با دروغ و افترا نمی‌توان به بام سعادت رسید و همچنین نمی‌توان خدمتگزاران مردم را از مسیر فرهنگ راستی، راستگویی، اعتدال و رونق و تعالی کشور بازداشت.

سایت انتخاب هم به نقل از چند نفر از بانوان حاضر در این مراسم نوشت: این مهمانی، یک مراسم مولودی زنانه بود که خانم الهی‌قمشه‌ای در آن به سخنرانی پرداخت. این بانوان همچنین گفتند مطالبی همچون اعطای سکه به تمامی شرکت‌کنندگان حقیقت ندارد. آنان اضافه کردند: اخبار منتشرشده در مورد خروج اعتراض‌آمیز همسر دکتر صالحی از این مجلس یا استفاده از ارکسترهای خاص نیز صحت ندارد.

با این حال دیروز تعدادی نماینده مجلس ، در این زمینه به رئیس جمهور تذکر دادند.روح‌الله حسینیان، نماینده تهران هم ، در نطقی با اشاره به این مراسم از دولت انتقاد کرد. همچنین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رایزنی‌اش با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این جلسه گفت: از آقای انصاری درباره دادن تعدادی سکه به عنوان هدیه به زنان حاضر در این جشن، پرسش شد که ایشان قول داد مساله را بررسی کرده و به کمیسیون فرهنگی و بنده گزارش دهد.

رسایی: هفته‌نامه ۹ دی رفع توقیف شد

مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی، از رفع توقیف این نشریه خبر داد. حمید رسایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: رفع توقیف هفته‌نامه 9 دی بعدازظهر سه‌شنبه (دیروز) به بنده ابلاغ شد.

اما از سوی دیگر سیدعلاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با ایرنا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون هیچ مرجع قضایی در این باره به ما خبری نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها