از سوی دادگاه آمریکایی

روند مصادره بنیاد علوی متوقف شد

کمتر از یک هفته پس از آن‌که دادگاهی در آمریکا حکم به توقیف ساختمان بنیاد علوی در این کشور داد، بنیاد فرهنگی علوی در واکنش به این حکم دادگاه تاکید کرد: قاضی این پرونده رای خود را بدون تشکیل دادگاه و حضور هیات منصفه صادر کرده و حکم مصادره تا قبل از رای دادگاه تجدید نظر، اجرایی نیست.
کد خبر: ۶۶۵۶۶۸
واکنش بنیاد علوی به حکم دادگاه نیویورک

به گزارش واحد مرکزی خبر، در بیانیه این بنیاد تصریح شده است: بنیاد علوی و گروه وکلای آن به آرای صادره شدیدا معترض بوده و قویا معتقدند دادگاه در تجزیه و تحلیل مستندات پرونده و نیز در اجرای قانون دچار خطا شده است.

در این بیانیه با تاکید بر این‌که بنیاد علوی، بنیادی مستقل و غیرانتفاعی و در ایالت نیویورک آمریکا به ثبت رسیده و از قوانین و آیین‌نامه‌های این ایالت پیروی می‌کند، آمده است: این بنیاد هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و اعضای هیات مدیره آن بر اساس رای‌گیری و مبتنی بر اساسنامه انتخاب شده‌اند و می‌شوند.

هیات‌های پارلمانی فرانسه و رومانی در راه تهران

در ادامه آمدوشدهای دیپلماتیک هیات‌های پارلمانی اروپایی به تهران، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس گفت که هیات پارلمانی فرانسه روز سه‌شنبه (امروز) برای سفری یک هفته‌ای به تهران می‌‌آید.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگویی با مهر افزود: این هیات به ریاست فیلیپ مارینی، رییس کمیسیون امور مالی مجلس سنای فرانسه و به دعوت غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ایران سفر می‌کند. هنوز دیدارهای قطعی این هیات با مقامات ایرانی مشخص نشده و قرار است با مقامات پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دیدار کنند.

سفر هیات پارلمانی رومانی به ایران هم سیزدهم اردیبهشت و به دعوت محمد مهدی زاهدی، رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و رومانی انجام می‌شود.

واکنش مولاوردی به انتقاد از ترکیب مدعوین مراسم روز زن

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درخصوص چرایی دعوت برخی افراد در همایش ملی «زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ» که روز یکشنبه در سالن اجلاس با حضور رییس‌ جمهور برگزار شد، گفت: مشی دولت حذف کسی نیست.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ما از اقشار مختلف بانوان دعوت کرده بودیم. او در پاسخ به این پرسش که آیا شما از برخی چهره‌ها همچون «نرگس محمدی» در این مراسم دعوت کرده بودید، تصریح‌ کرد: ما برای ۲۱۰۰ نفر کارت فرستاده بودیم و نام وی نیز در این فهرست بوده است؛ ما خواستیم از همه دعوت کنیم و همه در جشن حضور داشته باشند.

گفتنی است نرگس محمدی، از محکومان حوادث پس از انتخابات است.

تصویب کلیات لایحه جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی ـ قضایی مجلس از تصویب کلیات لایحه جرم سیاسی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: پس از تصویب کلیات در جلسه روز یکشنبه وارد بررسی جزئیات این لایحه شدیم.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که در حال حاضر وارد جزئیات این لایحه شدیم، افزود: به دلیل سنگین بودن این لایحه، بررسی جزئیات آن تا 3-2ماه آینده طول می‌کشد تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت یوتا: قوانین را نقض نکردیم

چهار روز پس از انتشار خبر بر زمین نشستن یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد، مدیرعامل شرکت اجاره‌کننده هواپیمای آمریکایی که در تهران به زمین نشسته بود، اعلام کرد: این هواپیما فقط حامل یک هیات تجاری از غنا بوده و قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است.

اظهارات مدیرعامل شرکت یوتا تائیدکننده گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه است که روز شنبه نسبت به خبر روزنامه نیویورک تایمز واکنشی مشابه نشان داده بود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سفر با تمام قوانین بین‌المللی مرتبط با هواپیمایی و پرواز مطابق بوده و این هواپیما اکنون به این کشور بازگشته است. او این را هم اضافه کرده که «ما تائید می‌کنیم رییس‌جمهور غنا هیچ‌گاه در این پرواز نبوده است.»

محور گفت‌وگوهای نوازشریف با روحانی چیست؟

در آستانه سفر نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان به تهران، روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ راولپندی نوشت: نواز شریف در سفر بیستم اردیبهشت خود با رییس‌جمهور و مقام‌های دولت ایران درباره خروج ناتو از افغانستان و سرنوشت اجرای پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه گزارش داد که این سفر نواز شریف پس از پایان سفر او به لندن صورت می‌گیرد. در گزارش روزنامه جنگ تصریح شده مقامات ارشد و تعدادی از وزرای دولت پاکستان، نواز شریف را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد.

وزیرکشور: دخالتی در کمیته اجرایی خانه احزاب نداریم

در روزهای پایانی سال گذشته درحالی اولین قدم‌ها برای بازگشایی خانه احزاب برداشته شد که حاشیه‌هایی درباره چگونگی برگزاری مجمع عمومی به‌وجود آمد.

بر همین اساس، دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به فعالیت کمیته اجرایی خانه احزاب گفت: وزارت کشور دخالتی در این کمیته ندارد و فقط زمینه را آماده می‌کند.

به گزارش تسنیم، او درباره این‌که آیا وزارت کشور نحوه فعالیت کمیته اجرایی خانه احزاب را تایید می‌کند یا نه، افزود: لازم نیست فعالیت آنها مورد تائید ما باشد. البته دوستان لطف دارند و در هر مرحله با معاونت سیاسی مشورت می‌کنند. وزیر کشور در ادامه درباره آخرین وضع گروهبان دانایی‌فر خاطرنشان کرد: ما از طرف پاکستان و به‌وسیله امکانات منطقه‌ای در حال پیگیری هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها